Hej som rubriken lyder har jag en 945ltt automat från 95- ganska så fin i dagsläget har ju putsat på den allt eftersom man pillar blir man sugen på en ny bil men inte den här gången nu ska jag bygga om den här.
kan tillägas att det är ett långtidsprojekt så dumma kommentarer kan ni hålla för er själva tack
sakerna som ska göras till en början:
byta automaten till manuell[+]
byta topp till 405 (hade tänkt 16v men blir lite dyrt)[+] byta spridare (har någon en rekomendation omvilka som kan vara bra skriv gärna det ;P)[+] köpa grenrör [+] byta turbon (t70)[+] separat wastgate vet ej vilken en[+] byta fronten till v90[+]
skriver ner lite eftersom jag håller på med bilen så jag vet vad som ska göras och alla kommentarer om det välkomnas
varför säljer du inte 940in och köper en V90 istället??? 405 toppen lär du ha lite bekymmer med innan den passar eftersom den aldrig fanns med fördelare i bakant? köp en 531 istället det är nästan samma skit fast den passar bult-on på din motor!!! innan du ens funderar på att köpa turbo, grenrör, eller spridare köp ett riktigt insprutnings system till motorn det är där du vinner effekt och drift säkerhet....
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
ps jag har en manuell växellåda med svänghjul och koppling kommer ifrån en motor med LH2,4 så det passar med din hallgivare till ditt sprut som sitter i bilen i dags läget.
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
ps jag har en manuell växellåda med svänghjul och koppling kommer ifrån en motor med LH2,4 så det passar med din hallgivare till ditt sprut som sitter i bilen i dags läget.
jasså vad vill du ha för det okej ang sprut är jag intresserad av ms11 men vi får se jag får denhär för 200kr toppen
405 toppen får du göra mycket för att den ska passa. Bättre om du hittar en 531 topp som ovan sa. http://www.overboostracing.se/ tommy är grym på volvo toppar han gjorde en topp till min förra 945a grymt flöde å han är inte dyr heller allt beror på hur mycket du vill ha de portat
jasså vad vill du ha för det okej ang sprut är jag intresserad av ms11 men vi får se jag får denhär för 200kr toppen
en 5hundring om du kommer och hämtar den är du snäll kan du få med motorn också (b230f -91)
har en kompis som säljer monterar och mappar vems om du e sugen;)
Senast redigerat av D_Carlsson (12 september 2011)
en 5hundring om du kommer och hämtar den är du snäll kan du få med motorn också (b230f -91)
har en kompis som säljer monterar och mappar vems om du e sugen;)
I Lilla edet det ligger mellan Trollhättan och Göteborg kolla eniro
405 toppen får du göra mycket för att den ska passa. Bättre om du hittar en 531 topp som ovan sa. http://www.overboostracing.se/ tommy är grym på volvo toppar han gjorde en topp till min förra 945a grymt flöde å han är inte dyr heller allt beror på hur mycket du vill ha de portat
Lycka till med bygget detta ska följas
låter bra det a jag ska fixa med han i dag vill juh inte plocka ner han nu när man itne har en annan låda framför ska göra som alla säger skaffa sig en bra låda från början:P
Låter billigare å sicka toppen än att hämta den från lilla edet hehe Kostar ca 300kr att sicka med posten en topp så ni grabbar vet de. 112mil fram å tbx är mer än 300kr i soppa
Låter billigare å sicka toppen än att hämta den från lilla edet hehe Kostar ca 300kr att sicka med posten en topp så ni grabbar vet de. 112mil fram å tbx är mer än 300kr i soppa
han ska komplett paket med motor och låda. men jag orkar inte skicka grejorna så det e av hämtning på plats som gäller
han ska komplett paket med motor och låda. men jag orkar inte skicka grejorna så det e av hämtning på plats som gäller
Då va de en annan 5a alltså Då får man hämta kan riktigt dyrt å sick allt de hehe
Kan bli kul detta! Men innan du börjar köpa delar mm så kan det vara bra och tänka ut vad du skall göra kolla med tommy på overboostracing! En 530 räcker långt! Sen ska det bli en brukis driftbil strippen ja du fattar, Läste hans tråd på savarturbo och enligt honom passar 530in bättre för drifting på högre effekt! Portad då!
Hej alla var ute och pillade lite på bilen tänkte smacka på ett säkningsats men fan när man tog bort fjädrarna tog långtid dom satt fast skit jobbigt så såg jag och polarn att dämparna var slut så jag kapade domi stället och svetsade ditt dom till min förvåning så blev det jätte bra väghållning och mjukt och skönt. pillade även på alla tryckrör den går gött nu kameran dog tidigt men fick några bilder ska försöka ladda upp dem