Bytte nyss turbo, gick kanon fint tills "olje försörjnings bulten" skulle dit, "den som leder ner oljan, på den gamla hade jag m10/12 och till den nya var det mindre, vad fan hittar man en nerkonad buld för röret vill man inte byta eller är man illa tvungen? någon som varit med om samma sak? tacksam för svar
Ett slang företag har nog, om du förstår vad jag menar? Typ hydroscan... Det finns här i lkpg o är jävligt stora i sverige. Vet dock ej vad som finns i dina trakter.... Leta efter något företag som har mycket hydralik tillbehör osv...
Ja det är en sån adapter han behöver om jag fattat det rätt, fast åt andra hållet så att säga. Alltså att hålet i turbon nu är mindre än i den gamla turbon.
Ja det är en sån adapter han behöver om jag fattat det rätt, fast åt andra hållet så att säga. Alltså att hålet i turbon nu är mindre än i den gamla turbon.
det var fan ingen dum idé inte ens tänkt på, vore en jävligt lindrig lösning, swedol var jag påväg till idag efter jobbet men insåg att dom stängde vid 17:00 vilket är en rätt bögig tid när man jobbar 7-16:00 .
Ja det är en sån adapter han behöver om jag fattat det rätt, fast åt andra hållet så att säga. Alltså att hålet i turbon nu är mindre än i den gamla turbon.
det var fan ingen dum idé inte ens tänkt på, vore en jävligt lindrig lösning, swedol var jag påväg till idag efter jobbet men insåg att dom stängde vid 17:00 vilket är en rätt bögig tid när man jobbar 7-16:00 .
Du kommer ju behöva först en sån o sen ytterligare en adapter där båda sidor har utvändig gänga.
Det är väl inget, då har du ju en hel timme på dig (det räcker ju att du hinner in före 5)
Ja det är en sån adapter han behöver om jag fattat det rätt, fast åt andra hållet så att säga. Alltså att hålet i turbon nu är mindre än i den gamla turbon.
det var fan ingen dum idé inte ens tänkt på, vore en jävligt lindrig lösning, swedol var jag påväg till idag efter jobbet men insåg att dom stängde vid 17:00 vilket är en rätt bögig tid när man jobbar 7-16:00 .
Du kommer ju behöva först en sån o sen ytterligare en adapter där båda sidor har utvändig gänga.
Det är väl inget, då har du ju en hel timme på dig (det räcker ju att du hinner in före 5)
en räcker väl om den konas ut i rätt gäng storlekför den orginala bulten? eller va?, jo fast skulle ha fler saker just idag med släp osv så sket sig
det var fan ingen dum idé inte ens tänkt på, vore en jävligt lindrig lösning, swedol var jag påväg till idag efter jobbet men insåg att dom stängde vid 17:00 vilket är en rätt bögig tid när man jobbar 7-16:00 .
Du kommer ju behöva först en sån o sen ytterligare en adapter där båda sidor har utvändig gänga.
Det är väl inget, då har du ju en hel timme på dig (det räcker ju att du hinner in före 5)
en räcker väl om den konas ut i rätt gäng storlekför den orginala bulten? eller va?, jo fast skulle ha fler saker just idag med släp osv så sket sig
Den delen som har yttre gängor hamnar ju i turbon, och där dom invändiga (på den bilden jag länkade till) gängor hamnar ju "oljeförsörjningsbulten". Så säg att oljeförsörjningsbulten är m12*1,5, och hålet i turbon är m8*1,25 så ska adaptern vara: m8*1,25 yttregänga - m12*1,5 innergänga.
Du kommer ju behöva först en sån o sen ytterligare en adapter där båda sidor har utvändig gänga.
Det är väl inget, då har du ju en hel timme på dig (det räcker ju att du hinner in före 5)
en räcker väl om den konas ut i rätt gäng storlekför den orginala bulten? eller va?, jo fast skulle ha fler saker just idag med släp osv så sket sig
Den delen som har yttre gängor hamnar ju i turbon, och där dom invändiga (på den bilden jag länkade till) gängor hamnar ju "oljeförsörjningsbulten". Så säg att oljeförsörjningsbulten är m12*1,5, och hålet i turbon är m8*1,25 så ska adaptern vara: m8*1,25 yttregänga - m12*1,5 innergänga.
jo jag förstod och har nu kollat på både swedol och ett par renda hydraul firmor, men dom hade enbart tum mått så ska skruva bort "hela" röret idag och åka in med dom och låta dom göra en ny koppling en mindre koppling så jag kan köra på en mindre bult direkt bara, var dock värt ett försök.