2668
Sök

Skrota eller sälja?

92 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
Jag har en 626a som jag inte vet vad jag ska göra med. (V6 2.5 -92)

Min fråga är: Är det nån mening att försöka sälja? Är det något som
överhuvudtaget är intressant för en mekarnisse? Det är ju en del fix och till 626 finns inte mycket stylingprylar vad jag vet. Jag är glad för all info jag kan få!

På bilderna (kolla mitt fotoalbum) syns diverse skavanker, dom talar för sig själva. Backade in i en stolpe, därav bucklorna smile Den lilla bilden visar handtaget som det lossnat en liten bit på.
Den röda pilen pekar på den svarta grejen framför däcket, på andra sidan är den borta. Låset funkar ej i någon av dörrarna men bakluckelåset funkar så det går att låsa.

Batteri vs generator? Har fått kabla igång den på sistone. Antingen laddar väl inte generatorn, eller är batteriet sönder? En snubbe kikade på batteriet och det var under
12V tydligen, så det bör väl vara batteriet som är kass. Läcker vatten, och förmodligen är det vattenpumpen. Det konstiga är att det inte verkar läcka konstant, för när
jag skulle fylla på i tron om att det behövdes så fick jag inte i alls mycket.

Bra att veta på förra besiktningen:
Stomme sidobalk, bak, båda sidor, yttre, rostskadad
Dragram kulkoppling, rostangrepp
Stomme sidobalk, fram vänster, yttre, rostskadad
Infästning dragram, rostskadad
Länkarm, bak, båda sidor, rostangrepp

Skattad och bes. till December.

Maskinellt är det inga problem.

(Sommar och vinterdäck på fälg. Sommardäcken är bara 4 mån gamla och nypris 2680:-.)

Muttley
14 september 2011
Sälj den. Finns alltid någon lustigkurre som köper för nån tusing.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
14 september 2011
Utan att vara "sån" men våra nysvenskar roll brukar gilla holkiga japanare

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

151 Inlägg
14 september 2011
Då de är väldigt dyra delar till den bilen (har haft en sådan bil förut) så sälj den till någon som vill fixa den eller ta delar från.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 september 2011
Som sagt, om du så bara tar en tusenlapp för den så är det mer pengar än *Ingenting* eller att du till och med behöver betala för att bli av med den. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

92 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
Ja, nu är det ju så att jag får 500:- för den på skroten utan hjul, och det är väl ingen som köper en bil utan hjul? smile En tusing med hjul och godkända däck, eller 500:- på skroten och behålla hjulen? Kanske är plus minus noll.

Muttley
14 september 2011
du får 500 av skrotaren han tjänar några tusenlappar.
Lägg ut på blocket för 2500 så lovar jag dig att du får minst 1000 kr.  Och slipper frakta själv.

92 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
du får 500 av skrotaren han tjänar några tusenlappar.
Lägg ut på blocket för 2500 så lovar jag dig att du får minst 1000 kr.  Och slipper frakta själv.

Jag har 300 m till skroten så det är inga jätteproblem att få ner den dit smile Om du menar 1000:- inkl. hjul + godkända däck så känns det som det kvittar. Lär ju få 500:- för däcken minst. Om jag skulle få 1000:- eller mer (exkl. hjul) så hade det kanske varit värt besväret.

92 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare

Någon som kan ha en aning om vad ovanstående skulle kosta att fixa på en verkstad? Då menar jag inte märkesverkstad wink

Trucker
2 710 Inlägg
15 september 2011
hotrodder skrev:

Du är inte "sån", de e ba en sanning. Speciellt bland afrikaner, många tar dom till Afrika o där är ju dessa värda mer än vad en Audi RS6 kommer vara värd nånsin, där nere då! smile

Mitt tips till TS är att lägga ut den på blocket, o skriv "pris: bud" , lr ngt  smile

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
15 september 2011
ConDodgy skrev:

Någon som kan ha en aning om vad ovanstående skulle kosta att fixa på en verkstad? Då menar jag inte märkesverkstad wink

Länkarm o allt sånt går ej på så mkt, de e allt annat skit som kostar pengar! Rosten tar tiiiiid, o de får du betala för!

Fart missbrukare

92 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
hotrodder skrev:

Du är inte "sån", de e ba en sanning. Speciellt bland afrikaner, många tar dom till Afrika o där är ju dessa värda mer än vad en Audi RS6 kommer vara värd nånsin, där nere då! smile

Mitt tips till TS är att lägga ut den på blocket, o skriv "pris: bud" , lr ngt  smile

Jo, jag har ju tänkt lägga ut den på blocket och be om bud. Kan ju vara värt en hundring smile

BMWgrabben skrev:
ConDodgy skrev:

Länkarm o allt sånt går ej på så mkt, de e allt annat skit som kostar pengar! Rosten tar tiiiiid, o de får du betala för!

På meca kostar länkarm ca 800:-/st så det är ju 1600:- om dem måste bytas.

Sök