2257
Sök

Besiktningsproblem ! Xenon - orginal

5 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
#1
Hej!
Nu är det såhär va.. att tjejen va o bessa sin 316 idag
den har eftermarknads xenon samt angel eyes dvs hela strålkastaren.
De dom slog ner på var endast xenonen, o där sitter det H1 xenon.
Orginal på BMW sitter det H7.
Hur går jag till väga? H1 glödlampan satt ju perfekt, men har endast 1 kontaktstycke, medans h7an har två.
Hoppas ni förstår mig och kan hjälpa mig, MVH!

Supraman
2 300 Inlägg
14 september 2011
#2
Sätt dit en vanlig h1 lampa.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

5 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
#3
Stefan Varberg skrev:
Sätt dit en vanlig h1 lampa.

Men fortfarande hur då?
Vet du hur xenon kitt ser ut? de omvandlar från ena till andra.
Bilen orginal har H7 orginalt.
H7 har två kontaktstycken.
Xenonkittet & Angeleyesen har H1! och h1 har ett kontaktstycke.
Som de ser ut nu kopplar man ju plus minus från lampan till en xenonbox, o från xenonboxen är de redan framdraget till H1 lampan.
Om jag nu tar bort xenonen så har jag två kontaktstycken = orginal som ska kopplas på men h7 passar inte, medans h1an sitter pefekt men bara har ett kontaktstycke.
Krångel som fan att förklara, men hoppas du förstår!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
14 september 2011
#4
Montera tillbaka orginal och besikta...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

5 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
#5
TobbeE_87 skrev:
Montera tillbaka orginal och besikta...

varför byta ut hela strålkastarna när dem är e-märkta o godkända?

1 335 Inlägg
14 september 2011
#6
plocka bort sockerbiten från de två totar de sitter i. sen ta du kabelskor som du klämmer dit, en på h1 lampan å sen en in i sidan. om ja nu förstått rätt så borde de gå isf

B5 #001

5 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
#7
F-Tar skrev:
plocka bort sockerbiten från de två totar de sitter i. sen ta du kabelskor som du klämmer dit, en på h1 lampan å sen en in i sidan. om ja nu förstått rätt så borde de gå isf

vilken sida/insida menar du?
Senast redigerat av G_T_O (14 september 2011)

1 335 Inlägg
14 september 2011
#8
alltså insidan av självaste lyktan där strömmen till lampan kommer ifrån. Båda sidor

B5 #001

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
14 september 2011
#9
Varför slog dom ner på xenonljusen? För att de var "fel" lampa eller för att den inte alls får ha xenonljus överhuvudtaget? Om strålkastarna är e-märkta eller inte har nog ingen som helst betydelse alls sålänge du inte har nivågivare på både fram å bakaxel som talar om för strålkastarna hur dom ska ställa in sig så dom inte bländar mötande...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

1 335 Inlägg
15 september 2011
#10
Kraven för xenon är väl 4300K automatisk nivåreglering, och att man ska ha spolarmunstycken framtill

B5 #001

477 Inlägg
15 september 2011
#11
H1 jordar direkt i lamphuset, därför har den bara en kontakt. H7 har en plus o en minus.
löd fast en bit kabel på H1 lampan och sätt en kabel sko i andra änden som du sätter i minus i H7 kontakten, sen sätter du plus från kontakten på lampans kontakt...
(ta en bit kabel mellan plus oxå så slipper det bli trångt och jävligt) smile

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

1 418 Inlägg
15 september 2011
#12
varför inte bara sätta dit en h7 icke xenon lampa?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

4 001 Inlägg
15 september 2011
#13
Lindberg88 skrev:
varför inte bara sätta dit en h7 icke xenon lampa?

alldeles för enkelt att göra så, jag tycker att han ska modda dit en H4 tongue

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 september 2011
#14
Lindberg88 skrev:
varför inte bara sätta dit en h7 icke xenon lampa?

för att han har bytt lysen och det är h1 lapmor i
eftersom det är h1 lampor i dom nya lycktorna så är det ju bara att montera en vanlig h1 lampa och ta + från originalkontakten till lampan
dom nya lycktorna lär ju va jordade på nått sätt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök