Importera en S13 type X från japan så får du sr20
kostar dock rejält mycket mer.
Nej s13 är ingen bil jag skulle rekommendera till någon, så vida dem inte vill ha just en sådan och är villiga att stå ut med ca18 eller göra motorbyte och allt vad det innebär. Dem brukar även rosta rätt friskt bakom kofångaren vad jag hört och läst på nätet.
Sen är s13 ingen bil man köper för att köra som en gubbe med, utan en s13 är en bil man gärna gör rivstarter och matar på till rödmarkering genom alla växlarna. Sen drar hårt på kurviga vägar osv. Annars kan man lika gärna köpa en 740 om man inte tänkt gasa.
Finns bra mycket bättre japsar om Ts nu fastnar för en sånt.
Annars är nog volvo 850 t5, fast en t5 för 25 papp är inget jag hade satsat på då det mesta verkar vara sönderkört skit. Det lämnar saab 9000 kvar som mest HK för pengarna. Och BMW 325/328 som mest pålitlighet/effekt för pengarna.
Golf vr6 är svåra att hitta i bra skick, då dem lixom alla golf 3 lider otroligt av rost, problem med elhissar. Samt att de då är den mest söndergasade modellen dessutom. Sen har motorn sina problem även på vr6, bl.a att kamkedjan inte är bytt när den ska och detta orsakar problem/ras.
Senast redigerat av AcesHigh666 (20 september 2011)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.