2494
Sök

Vilken av dessa två Evos borde jag köpa?? ÅNGEST ATTACCKK! ;<

1 515 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
Tja!

Som sagt, vilken av dessa två Evos borde jag köpa och varför?..Det handlar om två "helt olika" evos... En högerstyrd samt en vänsterstyrd med olika hks och tillbehör, samt priser.

Jag har kikat på dessa två och börjar få ångest ang vilken jag ska köpa då jag inte riktigt vet om jg vågar köpa en högerstyrd...

Den ena är http://www.blocket.se/stockholm/Mitsubi … 12&w=3

och den andra, som är högerstyrd men bettydligt mycket billigare är
http://www.blocket.se/kronoberg/Mitsubi … 12&w=3

Vad tycker ni? Är den svensksålda Västerstyrda för dyr, vad tror ni om den där motor -speccen?

Målet med detta köp är att bygga vidare och skapa en "time-attack bil" som skall ställas ut och köras på strippen och bana i framtiden.

Åsikter och kommentarer snälla! smile

Tack på förhand!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Najs
19 september 2011
har hört att de e en fördel o ha högerstyrd bil på banan då man kör högervarv.. så ska du åka time  attack så skulle ja välja höger styrt +att du får mer pengar över te o fixa o dona me bilen

7 274 Inlägg
19 september 2011
Den vänsterstyrda blir lättare att sälja och du slipper den dyra kostnaden att bygga motorn.
Så i slutändan blir den billigare.

Men fördelen med den högerstyrda är att du får göra allt från grunden precis som du vill ha det.

593 Inlägg
19 september 2011
den blå alla dagar i veckan, sjukt mkt för pengarna(jämför med att köpa den röda och göra samma jobb på den som redan är gjort på den blåa) och jag gissar att en vänsterstyrd står sig mycket bättre i pris..

//Jerker

1 515 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
Hmm, som jag trott - delade åsikter! Att det ska vara så svårt att bestäma sig tycker man! lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

140 Inlägg
19 september 2011
den blåe utan att ens blinka.

Allt som rör bilen, och lite till.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 september 2011
den blåa alla dagar i veckan !

C H E V R O L E T <3

Livsnjutare
1 707 Inlägg
19 september 2011
Blå!

KHRacing
19 september 2011
Najs skrev:
har hört att de e en fördel o ha högerstyrd bil på banan då man kör högervarv.. så ska du åka time  attack så skulle ja välja höger styrt +att du får mer pengar över te o fixa o dona me bilen

Sturup går i vänstervarv - Enbart de som inte kan köra bil som påstår att det går snabbare med en högerstyrdbil i en högerbana

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 september 2011
den blåa lätt tongue 2 orsaker. den var snyggare & vänsterstyrd! big_smile

Najs
19 september 2011
KHRacing skrev:
Najs skrev:

Sturup går i vänstervarv - Enbart de som inte kan köra bil som påstår att det går snabbare med en högerstyrdbil i en högerbana

o varför skulle man va kass på å köra bil för att som ja sa "har hört att det ska va en fördel me högerstyrt på bana?" kan du svara på de e du snäll??

KHRacing
19 september 2011
Najs skrev:
KHRacing skrev:
Najs skrev:

o varför skulle man va kass på å köra bil för att som ja sa "har hört att det ska va en fördel me högerstyrt på bana?" kan du svara på de e du snäll??

O jag menade inte dig om du nu trodde det :-)
jag menade vad jag skrev, det är min syn på detta med bilar & bankörning.
man kör lika snabbt oavsett vilken sida man sitter på alltså anser jag !

mvh Kristian

Najs
19 september 2011
KHRacing skrev:
Najs skrev:
KHRacing skrev:

O jag menade inte dig om du nu trodde det :-)
jag menade vad jag skrev, det är min syn på detta med bilar & bankörning.
man kör lika snabbt oavsett vilken sida man sitter på alltså anser jag !

mvh Kristian

oki då e ja me i spelet igen tongue jo vist kan de vara så att det inte spelar nån roll vilken sida man sitter o rattar på men men som sagt ja har bara erfarenheten av o köra vänsterstyrt än så länge på bana o ser fram emot o prova me rx,en några lugna varv för o testa hur de e me höger. de e ju inte föräns då egentligen ja kan ytra mig i frågan men som ja säger så säger ja de igen "som ja hört" hehe tongue

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
19 september 2011
Blå!

719 Inlägg
19 september 2011
Den vänsterstyrda såklart. Högerstyrt har alla råd med smile

Jrm har hjälpt till att bygga den blå, dom är riktigt duktiga
Senast redigerat av Vitamin (19 september 2011)

Ford fantast
1 607 Inlägg
19 september 2011
Audi_powah skrev:
Hmm, som jag trott - delade åsikter! Att det ska vara så svårt att bestäma sig tycker man! lol

köp båda dela dom på mitten och svetsa ihop smile så har du ratt på båda sidor smile och som alla vet blir det roligt med två rattar loltonguebig_smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Japanese Engineering
690 Inlägg
19 september 2011
Mycket jobb på den V-Styrda, vilket jag inte gillar, köp den H-Styrda och trimma efter känsla och behov.

Om du ska bygga Time-Attack så ska bilen vara orginal och orörd om du ska göra det riktigt seriöst.

Det är inga problem att köra högerstyrt så se det inte som ett problem.
Senast redigerat av 1EVOXIN1 (19 september 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

99 Inlägg
19 september 2011
Röda bilar är snabbare än blåa så valet borde vara lätt! smile

60 Inlägg
19 september 2011
Det är bara postbilar som är högerstyrda i Sverige big_smile

Sök