3599
Sök

Plastlock till BMW e36 m3 front, vart kan man hitta?

Däcksvarvare
227 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Jag har sett att de finns folk som har plastlock/ersättningslock istället för dimljus i sina m3 E36 fronter..

Någon som vet vart man kan få tag i detta? smile

The legendary

210 Inlägg
21 september 2011
http://www.schmiedmann.se/dimljus%20k%C … -text.aspx

Tror dom ska passa

Edit: Såg nu att dom inte passade på m3..
Senast redigerat av Xqsme (21 september 2011)

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

Däcksvarvare
227 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Xqsme skrev:
http://www.schmiedmann.se/dimljus%20k%C3%A5pa/produkttyp/New/sok-via-text.aspx

Tror dom ska passa

Edit: Såg nu att dom inte passade på m3..

Det står ju: "(ej M3+cabrio)" ??

tack för din hjälp

The legendary

210 Inlägg
21 september 2011
Japp såg det efter jag postade hehe.. lycka till med letandet.

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

Däcksvarvare
227 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Ja tack smile hoppas nån vet.. jag orkar inte köpa hållare till mina fula dimljus, har hellre luckor big_smile

The legendary

552 Inlägg
21 september 2011
Ring till Schmiedmann, dom är riktigt trevliga att ha att göra med! Dom kan säkert ge dig något tips ifall dom inte kan beställa hem!

309 Inlägg
21 september 2011
Kolla ebay har hittat där flera gånger smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30

Däcksvarvare
227 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Kibil skrev:
Ring till Schmiedmann, dom är riktigt trevliga att ha att göra med! Dom kan säkert ge dig något tips ifall dom inte kan beställa hem!

Jag ska nog höra med dem! beställer saker där ganska ofta..

jimpa00 skrev:
Kolla ebay har hittat där flera gånger smile

Skulle gärna kolla Ebay, vet dock inte vad jag ska söka på tongue vad kan de tänkas heta på tyska?

The legendary

309 Inlägg
21 september 2011
ska kolla om ja hittar något så länkar jag smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30

Däcksvarvare
227 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Lite intressant att de står "e36 - fits all models" =P isf borde ju de från schmiedmann oxå passa kan man tycka.. jag ska ringa dem imorrn och höra läget smile tack för er hjälp!

The legendary

208 Inlägg
Thorssa
21 september 2011
Verkar ju märkligt att de inte ska passa då det är exakt samma dimljus på en M3-front som på en vanlig front.

Däcksvarvare
227 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
Ringde Schmiedmann precis, dem kunde inte garantera att de kommer passa.. men att om original-dimljus från icke m3 front passar så kommer de ju passa.. =P

The legendary

Thorssa
22 september 2011
När jag hade min E36 så hade jag en vanlig originalfront och köpte sedan en BMW original M3-front. Jag använde samma dimljus och samma fästen så dimljuset passar definitivt.

Däcksvarvare
227 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
Thorssa skrev:
När jag hade min E36 så hade jag en vanlig originalfront och köpte sedan en BMW original M3-front. Jag använde samma dimljus och samma fästen så dimljuset passar definitivt.

mm men jag har inte original m3 front utan en plastkopia från Tyskland tongue tror du det är samma sak där??

The legendary

Thorssa
22 september 2011
Lumik skrev:
Thorssa skrev:

mm men jag har inte original m3 front utan en plastkopia från Tyskland tongue tror du det är samma sak där??

Det har jag ingen aning om, beror ju helt på hur välgjord kopian är.

12 086 Inlägg
22 september 2011
Det kan inte stämma.

Det sitter samma stötfångare på samtliga E36, varför skulle dimljusen skilja? tongue

Det finns en mycke välgjord kopia av M3 fronten i ABS-plast. Skillnaden är att läppen är gjuten ihop med resten till skillnad från originalet. Har du denna front passar originaldelar.

Locken på schmiedmann passar garanterat.

Däcksvarvare
227 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
JapMax skrev:
Det kan inte stämma.

Det sitter samma stötfångare på samtliga E36, varför skulle dimljusen skilja? tongue

Det finns en mycke välgjord kopia av M3 fronten i ABS-plast. Skillnaden är att läppen är gjuten ihop med resten till skillnad från originalet. Har du denna front passar originaldelar.

Locken på schmiedmann passar garanterat.

Jag har den fronten du talar om, tack ! då vågar jag beställa smile

The legendary

Sök