köpte nyss min Mercedes w124, men såg att bränsle rören var helt sönder rostade, rinner ut bensin ur de och så !
Men funderar på om man kan använda gummi slang där istället ? men vad ska jag ha isf , om de finns på biltema (vilket är de enda jag har råd med för tillfället) .. Någon som kan hjälpa mig ?
men soppa ledningen får väll bara bestå av lite slang mesta delen måste väll vara stål/koppar (nu vad den är gjord av) ledningar? dvs man kan inte byta hela ledningen mot slang som tex. eller hur?
men soppa ledningen får väll bara bestå av lite slang mesta delen måste väll vara stål/koppar (nu vad den är gjord av) ledningar? dvs man kan inte byta hela ledningen mot slang som tex. eller hur?
Mycket möjligt att det är så.
Om du inte vill använda kopparrör så finns det ju plaströr. Mycket smidigt, jag köpte det hos autoexperten för cirka 2 år sen. Min håller samma kvalité nu som om den vore ny. Då var priset 9kr/meter. Vet inte om dom har kvar sån, värt att prova kanske?
slang kan väl va lite knasigt UNDER bilen kanske ,, utifall man kör nånstans med uppstickande saker och gör hål på slangen..rör är väl att rekommendera...även om det kostar några kronor mer så är det nog värt det.. det kostar att ha bil.
Jag drog helt nya slangar i min röda 740.. visserligen stålomspunnen så den skulle ju klara lite stryk från stenskott och blöta löv... Och den håller ännu enligt nya ägaren
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
tror jag kör på biltemas bensin slang änså länge Ssen när jag har mer pengar får jag ju byta ut allt igen om det skulle vara så ! men vet ju som sagt inte hur långt jag får ha slang ...
Jag har för mej besiktningen blir rätt besviken om man kör slang UNDER själva bilen. Men sånt kan ju vänta till sommarn om man har chansen
Skarvade i en liten bit som var kass på min saab jag hade. med biltema bränsleslang. funkade fin fint i 2 år tills den gick till skrot. Frågade om detta på bes å dom sa de inte brydde sig på en gammal bil så länge den inte var sprucken, läckte å det bara var nån liten skarv. dock så sa dom att det inte var ok att byta ut hela röret mot sån slang
Min Amazon -70 drog jag nytt på innan jag besiktade den sista gången, det röret var lappat med slang på nio ställen! Och det hade ramlat igenom minst 3 gånger tidigare. Men som påtalats så är det ingen bra idé att bara ha slang, biltemas slang har avhandlats i biltema-tråden och alla har olika uppfattning, det verkar vara jääävligt ojämn kvalité på den.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...