2614
Sök

Vw Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Projektet avslutat och Bilen såld!

310 677 Visningar
Projektet avslutat 1 oktober 2012
1 433 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
#341
cykelpump skrev:
SylvesterStallone skrev:
ska även strippa ned bilen har jag bestämt mig för , bort med baksäte etc och då undrar jag nu var är bästa sättet att få bort dem så kallade asfaltsmattorna ? (Bitumenfoliemattorna)  några tips eller tricks ? och har ni andra ider på att få bort vikt tips mig GÄRNA!

många kör med kolsyreis på mattan så lossnar den bra

vart in the damn får man tag i det ^^ ?


1 277 Inlägg
30 november 2011
#342
kan va så att aga.se fof säljer, går ju alltid att fråga i kundservicen på hemsidan

16 Inlägg
30 november 2011
#343
kolsyreis har jag kunnat fått från min lokala ica vid ett flertal tillfällen. bara att gå till fiskdisken eller liknande och fråga och förklara vad du ska ha det till smile större butiker brukar ha iallafall.


1 277 Inlägg
30 november 2011
#344
dra en rövare å säg att du ska ha det till en rökmaskin

1 433 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
#345
Tja Tja Bloggen!

svinet på plattan utan reservdäck etc

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/380921_10150401975213170_683373169_8486446_1662332444_n.jpg

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/380978_10150401973858170_683373169_8486443_156204180_n.jpg

before !

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/392725_10150401975878170_683373169_8486449_1481538064_n.jpg

after !

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/386370_10150401976633170_683373169_8486450_484787115_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/381253_10150401974638170_683373169_8486445_126524314_n.jpg

har nu bara rört insidan baksätet och skuff(inget borrat än)
i morgon blir det att sätta i en Sparco Sprint och fortsätta lätta.
Samt att dra ut avgasystemet på sidan, vid vänster bakdörr

men allt som allt 60kg bara på plast och baksäten idag , någon som har tips om just att borra vad man ska akta sig för och hur mkt av "inner"plåt man kan ta bort ?

BONUSBILD
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/374295_10150401977293170_683373169_8486451_2071723503_n.jpg


30 slak
169 Inlägg
1 december 2011
#346
Fränt med sidepipe! smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
1 december 2011
#347
Ta bort hela reservhjulsbaljan. Bara kapa bort så svetsar du igen det med rak plåt så får du ett "rakt" golv i skuff plus lite lättare.

C H E V R O L E T <3

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
1 december 2011
#348
den baslådan ska du ju inte slänga ! den va riktigt snyggt byggd smile

men som han ovan sa... kapa bort hela reservhjulsbaljan och ersätt med en plåt

men tänk även på att ju mer du lättar desto sämre blir viktfördelningen i bilen... 50/50 vikt fördelning är ju det man är ute efter wink om de nu inte bara ska gå fort rakt fram


16 Inlägg
1 december 2011
#349
dörrsidor, innertak, inredning överhuvudtaget så du bara har plåt, 2 stolar och en instumentbräda helt enkelt. borde lätta några kilo till.


Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
1 december 2011
#350
har du el hissar ?? isf ... bort med skiten !!

taklucka ?? isf bort med skiten !!
Senast redigerat av CHEEVA (1 december 2011)


1 433 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
#351
CHEEVA skrev:
har du el hissar ?? isf ... bort med skiten !!

taklucka ?? isf bort med skiten !!

har bara elhissar fram men höger funkar inte ens , tänkte ta bort den men fram ska det se lite normalt ut ändå hade jag tänkt, skulle vara försiktig med dörrarna  bak när jag tog bort dem men slutade med att det blev total slakt sad det jag är rädd för om jag ska komma åt elhissen höger fram sad tips på just Golf3 dörrar ? smile, baslådan är redan ikastad i escorten(som jag tappat bort nyckeln till)  sad    ska försöka mig på att få bort "asfaltsmattorna" idag och bygga om röret så det blir "rakt"


Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 december 2011
#352
Förstår mig aldrig på nöjet att rycka ur allt så bilen ser förjävlig ut? Gjut av karossen och bygg rör-ram istället och flytta regplåtarna?


9 117 Inlägg
1 december 2011
#353
Ta bort dörrsidorna bak och kapa ur plåten på insidan av dörren. Byt ut rutorna samtidigt i bakdörren mot plexi eller liknande.


1 433 Inlägg
2 december 2011
Trådstartare
#354
Hej Hej det är jag igen!, idag har jag efter lite modifikationer satt dit Sportstolen!

kapade av bas plattan som sitter i skenorna från orginal stolen
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/381682_10150404314003170_683373169_8491568_2140203930_n.jpg

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/383082_10150404315378170_683373169_8491570_744184112_n.jpg

pungtade dit dem på nya stolen
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/388388_10150404316483170_683373169_8491575_1021589821_n.jpg

sedan gick loss med svetsen jag menar jag ska ju sitta fast i skiten och det syns inte hur det ser ut så drog på med ett gäng!
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/380002_10150404317298170_683373169_8491579_591340026_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/382753_10150404318003170_683373169_8491591_1267994495_n.jpg

passade perfect!

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/385122_10150404318998170_683373169_8491601_504013665_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/386691_10150404319728170_683373169_8491611_1277688421_n.jpg

glömde fotta hur jag löst bältesfästen bakom , men dem sitter ialf i samma bulthål som de urdragna baksätena!

ska ned till skåne över helgen blir inget jobb gjort då sad  men sen ska jag ialf forstätta med lättningen samt beställa Devils own meth injection höjja laddet till 0.5-0.8  och köpa fjäderbensstag

OVERnOut!


979 Inlägg
2 december 2011
#355
evilaudio skrev:
evilaudio skrev:
nameless skrev:

Låg en vr6 turbo som var reggad och klar med snigeln, dock var den reggad som amatör byggt fordon och givetvis var de mer ombyggnad än bara en turbokonvertering, va lite bromsar och grejer som behövde bytas också, men jo de går att reggbesikta en vr6 turbo, som sakt, sett en på blocket, sen en på vr6.nu

finns även reggbesiktigade vr6or med kompressor

för att kunna regga en motor med turbo eller kompressor så måste man ha en avgasintyg ifrån motortillverkaren med JUST den modifiering man gjort å de e typ OMÖJLIGT att få.

skicka mig en länk till en sån bil så ska ja kolla upp de.

Ja om man kollar i förra bilsport så verkar det vara möjligt, en bmw 316 compact som hade försetts med m50b25 motor och turbokonvertering. Bilen gick som amatörbyggt fordon då han hade bytt hela drivlinan & bromssystemet till värre grejer samt att han va tvungen att konvertera om till E85 då det klassas som miljöbränsle. På bes protokollet stod det "motor bytt, effekt ändrad, miljöklassad, turbo" sjukt med sant.

Hpc

1 433 Inlägg
2 december 2011
Trådstartare
#356
AnderssonE30 skrev:
evilaudio skrev:
evilaudio skrev:

för att kunna regga en motor med turbo eller kompressor så måste man ha en avgasintyg ifrån motortillverkaren med JUST den modifiering man gjort å de e typ OMÖJLIGT att få.

skicka mig en länk till en sån bil så ska ja kolla upp de.

Ja om man kollar i förra bilsport så verkar det vara möjligt, en bmw 316 compact som hade försetts med m50b25 motor och turbokonvertering. Bilen gick som amatörbyggt fordon då han hade bytt hela drivlinan & bromssystemet till värre grejer samt att han va tvungen att konvertera om till E85 då det klassas som miljöbränsle. På bes protokollet stod det "motor bytt, effekt ändrad, miljöklassad, turbo" sjukt med sant.

HERE WE GO AGAIN!


181 Inlägg
2 december 2011
#357
Ber om ursäkt i förväg då vi redan sakt att vi skulle ta besiktnings diskusionen i en annan tråd om vi ville fortsätta, men jag måste bara säga

Ja sa ju de ! att folk alltid ska vara så jävla envisa och alltid ha rätt....

och måste även säga att du gör ett sjukt bra jobb, hade också drömmar om att turbo konvertera min gamla vr6a, den ända bil ja ägt och ångrat att ja sålt.. haha
synd på fwd bara wink och syncron ska va kass har ja hört ?


Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 december 2011
#358
nameless skrev:
och syncron ska va kass har ja hört ?

Du hör för mycket..


Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
2 december 2011
#359
AnderssonE30 skrev:
evilaudio skrev:
evilaudio skrev:
för att kunna regga en motor med turbo eller kompressor så måste man ha en avgasintyg ifrån motortillverkaren med JUST den modifiering man gjort å de e typ OMÖJLIGT att få.

skicka mig en länk till en sån bil så ska ja kolla upp de.

Ja om man kollar i förra bilsport så verkar det vara möjligt, en bmw 316 compact som hade försetts med m50b25 motor och turbokonvertering. Bilen gick som amatörbyggt fordon då han hade bytt hela drivlinan & bromssystemet till värre grejer samt att han va tvungen att konvertera om till E85 då det klassas som miljöbränsle. På bes protokollet stod det "motor bytt, effekt ändrad, miljöklassad, turbo" sjukt med sant.

för att de ska klassas som amtörbyggt fordon måste man byggt om den grundläggande konstruktionen  så pass att de anses vara en annan bil. Tex bygga mitt motor eller liknande... så¨stog det så i bilsport ljuger de, men vad kan man förvänta sig utav spoilernytt ???

ända motorerna man kan regga med turbo är riktigt gamla bilar som är reggade med "ändrad motor", därför så kan man tex turbo ladda en gammal jänk eller liknande, men en ny vr6a är bara att glömma tyvär ! Hade själv gärna haft en turbo vr6 men men
Senast redigerat av CHEEVA (2 december 2011)


181 Inlägg
2 december 2011
#360
tar 2 flugor i en smäll

köp nya bilsport och titta själv, eller gå till statoil och bläddra, de går att regga en icke turbo motor med turbo

och de ja menade med att syncron ska vara kass är att den är vääääldigt känslig på olika däckmönster djup och att dom måste vara precis jämnslitna, och att fördelningslådan ska rasa ganska fort när man jagar hästar

men bara vad ja har hört, om någon kan bekräfta att de är så eller inte skulle de uppskattas



Sök