2606
Sök

Vad ska jag ha för låda till Pioneer ts w309s4

33 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
tjenare har köpt två stycken pioneer ts w309s4 basar och undrar vad ska jag ha för låda i en kombi.Hade varit fint med typ lådritning eller någonting. Mvh Oskar.

JBL GTO-1204BPD
Mercedes w123

451 Inlägg
8 oktober 2011
Har ingen erfarenhet av pioneers nyare basar, men jag hade förra sommaren två ts-w306dvc (äldre serie) dom körde jag i en sluten låda på 40L per bas och det fungerade utmärkt till dom.

Testa med det, upplever du att lådan är för stor, basen går för djupt kan du alltid såga ut klossar som tar upp ca 1L och lägga i en åt gången för varje bas tills du är nöjd med ljudet.

Basarna jag hade spelade bra så ini helvete men jag har hört lite delade meningar om dom nya, kan iofs bero på att många kör dom i portad låda och det gillar dom inte alls! Men hoppas du blir nöjd iaf.

21 761 Inlägg
8 oktober 2011
Jo, 40 liter per bas verkar i teorin fungera till 309S4 också. Basens parametrar skvallrar om att slutet passar bättre, jag har dock räknat på en basreflex om det låter intressant:

Bygg lådan 90 liter och sätt 1 st 6" port, röret görs 40 cm långt och sedan sätts trattar i båda ändar. Förslaget är teoretiskt, har inte provat basen själv. smile

451 Inlägg
8 oktober 2011
Vad har du tänkt använda för slutsteg? Mina var rejält tungdrivna, testade tre olika steg på dom innan jag var nöjd. Det första gav ca 700watt och det sista ca 1700watt. Först då blev det ordenlig fart på dom. Men kan hända att dom nya är mer lättdrivna.

33 Inlägg
13 oktober 2011
Trådstartare
Har ett Hollywood HXA 3K.http://www.autohifi.se/?item_id=HXA3K.
Men har fått till en låda och dom låter mycket bra nu wink  tack för hjälpen.

JBL GTO-1204BPD
Mercedes w123

Sök