3018
Sök

Varför får jag inte bilen såld?!!

70 Inlägg
7 oktober 2011
#21
det är i ludvika det händer! wink


18 Inlägg
7 oktober 2011
Trådstartare
#22
Tommty skrev:
däcken fram är bytta i juli Hankook däck som kostade 2750 kr. Sitter nokian däck bak som har dåligt mönster men är godkända.
Vad tänkte du på där? roll

Edit: Kanske du skall nämna hur det gick i besikitningen också, blankt papper, "bra att veta" m.m.
Jag var lite dumsnål där, tänkte att jag kunde byta bakre nästa sommar istället, då dom fortfarande var godkända


Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
7 oktober 2011
#23
Alla Börjar Letta Fel I Anonsen

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

218 Inlägg
7 oktober 2011
#24
mhm :p inte bra att sälja med 1 par bra och 1 par dåliga, folk brukar inte gilla det.

Men det jag mest syftade på är varför du satte dem bra däcken fram? ^^

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
7 oktober 2011
#25
Klart Den Är Svår Sold Det Är Ju En Volvo 850 Volvos Skam Liksom + Priset På Den

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
7 oktober 2011
#26
Tommty skrev:
mhm :p inte bra att sälja med 1 par bra och 1 par dåliga, folk brukar inte gilla det.

Men det jag mest syftade på är varför du satte dem bra däcken fram? ^^
DU SKAL ALLTID HA BÄSTA DÄCKEN FRAM

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

218 Inlägg
7 oktober 2011
#27
errr.....nej

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
7 oktober 2011
#28
Tommty skrev:
errr.....nej
ÄÄÄÄÄ JO..... DU ..... HÄLDRE HA GRÄP FRAM ÄN BACK SÅ JO

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

18 Inlägg
7 oktober 2011
Trådstartare
#29
Tommty skrev:
mhm :p inte bra att sälja med 1 par bra och 1 par dåliga, folk brukar inte gilla det.

Men det jag mest syftade på är varför du satte dem bra däcken fram? ^^
Det gjorde jag endast för att det var fram däcken som var helt slut. Hade det varit bättre att ha satt dom bak istället?


218 Inlägg
7 oktober 2011
#30
@ diselkungen1: var hittade du ditt körtkort någonstans? det är ju klart dem bästa däckerna skall vara bak.

@ Dubble: Ja, de bästa däcken skall vara bak för att förhindra sladd vid dåligt väglag
Senast redigerat av Tommty (7 oktober 2011)

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

18 Inlägg
7 oktober 2011
Trådstartare
#31
Tommty skrev:
@ diselkungen1: var hittade du ditt körtkort någonstans? det är ju klart dem bästa däckerna skall vara bak.

@ Dubble: Ja, de bästa däcken skall vara bak för att förhindra sladd vid dåligt väglag
Jo så är det väl, men det var inget jag tänkte på då, men viktigaste är väl att man har det på vinterdäcken för det är ju inte så ofta man får sladd på sommarväglag


16 197 Inlägg
7 oktober 2011
#32
dock har ja hellre de bästa däcken fram, mesta bromsverkan e ju fram samt de e där man styr.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 656 Inlägg
7 oktober 2011
#33
Dubble skrev:
Tommty skrev:
@ diselkungen1: var hittade du ditt körtkort någonstans? det är ju klart dem bästa däckerna skall vara bak.

@ Dubble: Ja, de bästa däcken skall vara bak för att förhindra sladd vid dåligt väglag
Jo så är det väl, men det var inget jag tänkte på då, men viktigaste är väl att man har det på vinterdäcken för det är ju inte så ofta man får sladd på sommarväglag
öhm vattenplaning lövhalka osv ?


218 Inlägg
7 oktober 2011
#34
både sommar och vinter, med dåligt mönsterdjup är sladd mycket enklare än vad man tror, specielt vattenplaning.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

16 197 Inlägg
7 oktober 2011
#35
Tommty skrev:
både sommar och vinter, med dåligt mönsterdjup är sladd mycket enklare än vad man tror, specielt vattenplaning.
har man då de sämsta däcken fram så e ju risken ännu mindre att man lyckas häva de eftersom man varken har styrförmåga eller bromsförmåga.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
7 oktober 2011
#36
Tommty skrev:
både sommar och vinter, med dåligt mönsterdjup är sladd mycket enklare än vad man tror, specielt vattenplaning.
bästa däcken fram så om det kommer något djur så hiner jag bromsa...
och får jag sllad så vill jag kunna styra...........
sän är det inte så jätte kul när du svänger å bilen fotsäter fram = sämsta däcken fram--.....


sän får körskolan säja vad de vill män minna bästa däck skall sitta fram ...... slutt

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

218 Inlägg
7 oktober 2011
#37
har du de sämsta däcken bak kommer du få mer spinn än fram och risken att du dör ökar enormt och du åker av vägen i sidled.

Sen är väl att bromsa när man flyter på vattnet inte den bästa idén.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

16 197 Inlägg
7 oktober 2011
#38
Tommty skrev:
har du de sämsta däcken bak kommer du få mer spinn än fram och risken att du dör ökar enormt och du åker av vägen i sidled.

Sen är väl att bromsa när man flyter på vattnet inte den bästa idén.
de tror ja dock inte ett skit på men men... har ALLTID haft bästa däcken fram å kommer ha de så..  kört bil i typ 15 år..   

låter som att folk får vattenplaning varje dag..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

373 Inlägg
7 oktober 2011
#39
Tommty skrev:
har du de sämsta däcken bak kommer du få mer spinn än fram och risken att du dör ökar enormt och du åker av vägen i sidled.

Sen är väl att bromsa när man flyter på vattnet inte den bästa idén.
Nu har ju jag bara 4wd bilar där jämt slitna däck är ett krav för att inte bränna centerdiffen, men även jag skulle ha dom bästa däcken fram. Men det beror väl på hur "aktiv" bilförare man ser sig vara...

218 Inlägg
7 oktober 2011
#40
evilaudio skrev:
Tommty skrev:
har du de sämsta däcken bak kommer du få mer spinn än fram och risken att du dör ökar enormt och du åker av vägen i sidled.

Sen är väl att bromsa när man flyter på vattnet inte den bästa idén.
de tror ja dock inte ett skit på men men... har ALLTID haft bästa däcken fram å kommer ha de så..  kört bil i typ 15 år..   

låter som att folk får vattenplaning varje dag..
du behöver inte tro på det, jag kontrollerar inte dig om hur du ska ha dina däck.

Men vad jag inte förstår är varför lägger trafikskolorna, transportstyrelsen och kommunera så enort mycket tid och möda för att få ut sådan här information bara om det skulle vara "Skit". Det är bevisat till 100 gånger om.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.


Sök