Jag har fått för mig att jag vill hitta följande bil: - Man kan hålla den under 900kg - Minst 65hk original - Få i minst 100hk (edit: via någon form av trim) - Konstant fyrhjulsdrift (undviker allt annat) - Stort önskemål är mittdiff så man kan svänga på asfalt (Trendy saknar detta) - Riktigt roligt om bilen även kunde hålla sig under 3,7m
Samt hålla mig inom väldigt tighta kostnadsramar.
Detta är för att kunna traila den med GTn om projektet spårar
Det är något som lockar faktiskt. Dock så har jag hört att fyrhjulsdriften är riktigt klen på den då den inte är permanent. Där kan man faktiskt skrämma på charadens turbo och sprut och öka därifrån.
Jimmy är lite tung, pandan ser lovande ut. Det ser ut som man kan hiva i en uno turbo motor i den med. Men hur är det med fyrhjulsdriften på den? Vilken typ är det?
Renå 5:an och uno är inte 4wd tyvärr. Men sidan är värd att kolla på. Drygt att gå in på varje bil och jaga efter siffrorna. Sedan finns det säkert massor med modeller som inte står i listan, men som har potential.
Jimmy är lite tung, pandan ser lovande ut. Det ser ut som man kan hiva i en uno turbo motor i den med. Men hur är det med fyrhjulsdriften på den? Vilken typ är det?
En Fiat Panda med fyrhjulsdrift väger ju nästan 1300kg om jag inte minns fel.
Kan man lätta en bil 500kg och fortfarande kalla den en bil?
Väger in på 890kg Men togs bara in 189st så det kan inte finnas så många kvar.
Väger in på 890kg Men togs bara in 189st så det kan inte finnas så många kvar.