4024
Sök

Volvo 745 turbo hackar vid gaspådrag

22 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
tjenare.
Min bil hackar vid gaspådrag men bara när man kör. gasar man när den står still så händer ingenting de vill säga att den varvar som den ska. laddar man o släpper gasen o tar ner kopplingen för snabbt så dör bilen.

VAD FAN E PROBLEMET PÅ DETTA SKÅPET??? wink

Rubriken redigerad // moderator

1 915 Inlägg
10 oktober 2011
Börja med att skriv en ny rubrik, annars kommer denna tråd låsas snart...

Kolla felkoder...
Gör rent tomgångsmotorn.
Gör en service, om det är längesen.
Nånting med tändsystemet kan orsaka att den hackar vid belastning.
Tändstift, fördelare, rotor, tändkablar osv.... bara att kolla upp om nåt är dåligt.
Kan även vara som så att den får för lite bensin vid belastning...
Men börja med att läsa ut felkoderna...
Senast redigerat av Louksor (10 oktober 2011)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

22 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
ja har bytta olja filter kabblar rotor fördelare motor bytte jag igår och ja har bara öppet luftfilter.

kan kanske vara bensinpumpen?

5 Inlägg
10 oktober 2011
Dör när du trycker ner kopplingen hörs väldigt mycke som att där sitter öppen dump på den?

2 415 Inlägg
10 oktober 2011
har du kollat så alla tändkablar sitter på helt? kollat stiften? kollat så båda pumparna går riktigt? rätt bränsletryck?
Senast redigerat av Tryck_o_pys (10 oktober 2011)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

22 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
hampepampe skrev:
Dör när du trycker ner kopplingen hörs väldigt mycke som att där sitter öppen dump på den?

ne lille Hampe. den finns ingen öppen dump på denna. ta ur din dump o testa så kommer din med att dö;)

22 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
Tryck_o_pys skrev:
har du kollat så alla tändkablar sitter på helt? kollat stiften? kollat så båda pumparna går riktigt? rätt bränsletryck?

hur kollar jag så det är rätt bränsletryck. gjorde exakt lika dant med den andra motorn. men nu dör denna inte. satte på luftburken igen så nu dör den ej. men den hackar vid gaspådrag eller typ rycker till lite då o då. men vid 5000varv så kommer den bra o går bra till varvstoppet.

Sök