3914
Sök

Trimma en Fiat Barchetta?

40 Inlägg
12 oktober 2011
Trådstartare
Jag har en Fiat Barchetta som jag är sugen på att trimma. Jag har varken plats eller kunskap om detta så jag letar efter ett företag i Göteborg eller dess närhet som kan sin grej angående trimma och kanske vet hur man skall handskas med en Barchetta?

Kanske ska man byta motor eller slänga in en turbo?

Tacksam för svar smile

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
12 oktober 2011
vilken budget har du ??

40 Inlägg
12 oktober 2011
Trådstartare
Jag hade tänkt mig runt 50k max

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
12 oktober 2011
okej smile vilken effekt siktar du på ? Kan nästan säga direkt att turbo konvertering inte är något och tänka på för de pengarna om du ska lämna iväg till seriös firma

40 Inlägg
12 oktober 2011
Trådstartare
Hehe det kostar det dubbla eller? Jag hade tänkt mig 200+...

16 197 Inlägg
12 oktober 2011
hade du tänkt att bilen ska gå å besikta?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
12 oktober 2011
roller skrev:
Hehe det kostar det dubbla eller? Jag hade tänkt mig 200+...

japp ca det dubbla om det ska va riktigt seriöst ...

det bästa för dig är nog att byta motor till en turbo maskin och kanske chippa den

40 Inlägg
12 oktober 2011
Trådstartare
Exakt, jag vill kunna köra med den på gatan. Jag vill inte ha värsta monstermaskinen, men det är tråkigt med 131 hk. Lite mer juice vill jag ha tongue

Jag tänkte på byta motor, verkar vara det bästa alternativet. Men frågan är vilken motor passar i motorrummet? Växellådan och hela kalaset måste uppgraderas också...

16 197 Inlägg
12 oktober 2011
roller skrev:
Exakt, jag vill kunna köra med den på gatan. Jag vill inte ha värsta monstermaskinen, men det är tråkigt med 131 hk. Lite mer juice vill jag ha tongue

Jag tänkte på byta motor, verkar vara det bästa alternativet. Men frågan är vilken motor passar i motorrummet? Växellådan och hela kalaset måste uppgraderas också...

då kan du typ glömma å trimma den..  man "får" höjja effekten med 10% utan att de brukar vara nå problem.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
12 oktober 2011
du måste byta motor bromsar och växellåda och regga den som ombyggt fordon ... vilket i slutändan antagligen kommer bli dyrare än vad du tänkt dig.

Bästa tipset jag kan ge dig är att byta bil till en lite mer trim vänlig smile eller kanske köpa en bil till? Kan tänka mig att du vill ha caben på sommaren wink

tex en audi 1,8t,  eller något i den stilen !
Senast redigerat av CHEEVA (12 oktober 2011)

40 Inlägg
12 oktober 2011
Trådstartare
Haha crap! Den bilen är otroligt nice enligt mig och min dröm är att bygga om den. Budgeten finns, men måste räcka till både motor och utseende. Men jag kan tänka mig höja budgeten för motorn, utseendemässigt gör jag det mesta själv. Bara motorn som kommer kosta...

Jag får kolla runt med olika företag i göteborg och höra om dom har någon lösning...

Sök