Tjenare då var de tid igen för ett roligt projekt:)
Jag och sambon byta till oss en 3000GT av en polare och nu står den här hemma o bara skriker piffa upp mig!
Så jag tänkte nu under vinter får man ge den lite kärlek så den blir en rolig sommar glinda runder bil:)
Det första som hände när den kom hem var ut med 7" skärm med tillhörande dvd spelare (seperat) slutsteg o massa sladdar. Ska istället in med en vanlig sterio och slutsteg i bagaget .. kanske en lite baslåda osså vem vet:)
Under tiden den har stått här hemma pilla man även in nytt parkeringsljus.
Men det gilla inte besiktningen för dom tyckte de var väldigt blått.. suck... så ändra till orginal och pga usa import så är orginal att blinkerserna lyser.. gilla dom heller inte men fick ju släppa igen pga jag faktiskt " tagit bort" det "blåa" ljuset.
Kort därefter blev det till att inhandla en vr-4 vinge till bra pris:D
och när man ändå pilla varför inte lacka bagageluckan till svart?
blev rätt nöjd vingen blev dock dåligt lackad så den ska tillbaka till lackerarn snart.
Så nu står den bara o vilar.. Så vinterplanerna är:
Sänka
Sportluftsfilter
Nytt avgassystem
svart huv och tak
Nya framlampor
Shortshift
Lacka bromsoken
Byta kamrem vattenpump ja hela stora servicen.
Putsa upp lite i motorutrymmet.
Det som redan är beställt är sportluftsfilter med addapter framlampor o lite småsaker:)
Plus alla servic saker som ska bytas.
Har även hunnit med att skrapa underredet rostbehandlat dom små rostfläckar jag hitta och tecktylat hela underredet. Tyvärr inga bilder på det:/
Så det kan bli ett roligt projekt:D vi får se var det slutar hehe.
Hoppas ni vill följa med och komma med roliga ideer och dylikt.
Mvh David