Det var en väldigt snygg 59:a. Hoppas jag får min lika fin.
Tackar, det är nog snart 10 år sedan min blev lackad så spacklet har sjunkit en del.. + att det finns lite rost i taket och framkant på huven så jag tror nog din blir finare och rakare
vi hade en ford 59a hgw med 352 interceptor, satan va den gick! Nu har vi en 332a precis som du, fast i en Ford då
Visst var Interceptorn på 300 hästar?
det vet jag inte, men vi körde ifrån BMW Z3 på motorvägen med den! 2 växlad automat, gick så in i H*LVETE... mamma och pappa som hade hgw:n, även dom som äger cabben.. Jag är mer Cheva kille, så jag har en Impala -65a istället
Den sista slipningen före lack kör jag med 500 papper och utan kloss. Förut när jag lackade brukade jag slipa med 400:ans papper men efter ett tag när färgen satt sig så började man se sliprepor genom lacken
OBS: Använder inte kloss och vattenslipar inte. Att få vatten på slipfärgen är inte någon höjdare, kan ställa till problem senare Varför jag inte använder kloss nu beror på att det kan fastan små klimpar av slipfärgen i slippappret vilket resulterar i grova repor i ytan.
Eftersom dörren blir tvåfärgad börjar jag med att täcka in nedre halvan.
slipade med 1200 innan lack när jag lackade en front och sidoskärm till en subaru. behöver man bara till 500 innan lack :p iförsig så lackade jag silvermetallic :p
Klart du ska slutföra! Orken hämtar du i intresset alla visar här Men jag förstår tanken.. Jag har en Mustang som jag har hållit på med till och från sen Feb. 2000 och den är nog frågan om den någonsin blir klar..
Den sista slipningen före lack kör jag med 500 papper och utan kloss. Förut när jag lackade brukade jag slipa med 400:ans papper men efter ett tag när färgen satt sig så började man se sliprepor genom lacken
OBS: Använder inte kloss och vattenslipar inte. Att få vatten på slipfärgen är inte någon höjdare, kan ställa till problem senare Varför jag inte använder kloss nu beror på att det kan fastan små klimpar av slipfärgen i slippappret vilket resulterar i grova repor i ytan.
Eftersom dörren blir tvåfärgad börjar jag med att täcka in nedre halvan.
slipade med 1200 innan lack när jag lackade en front och sidoskärm till en subaru. behöver man bara till 500 innan lack :p iförsig så lackade jag silvermetallic :p
500 torde räcka jåå, ett tillräckligt tjock färglager sätter igen reporna.
Men när du klarlackat en gång och vill mellanslipa kan du bra använda 1500 och sedan dra på ett klarlacklager till.
Klart du ska slutföra! Orken hämtar du i intresset alla visar här Men jag förstår tanken.. Jag har en Mustang som jag har hållit på med till och från sen Feb. 2000 och den är nog frågan om den någonsin blir klar..