2330
Sök

Från dröm till verklighet. Renovering av amerikansk 50-talare.

Totalrenovering av Meteor Niagara 300 1959

2 169 225 Visningar
Uppdaterades senast 15 december 2020
VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
26 mars 2012
#541
JohnWayne skrev:
Att renovera inredningar är dyrt, dyrt dyrt sad

Klädslar är dyra, innertak kan vara dyra, golvmattor brukar vara överkomliga. Dörrsidor är svindyra, om det ens finns att få. Stoppade instrumentbrädor är dyra. Och inte kan man renovera sånt själv heller hmm

Ville ha lite mera bling bling wink inuti bilen för att piffa upp den lite (krom är aldrig fel) men ändå hålla den inom originalets ramar.

Så här är önskelistan för interiören


                                     - Nytt innertak

                                     - Ny klädsel på fram och baksätet

                                     - Ny golvmatta

                                     - Nya winlace

                                     - ett solskydd till passagerarsidan (den har ju bara åt chauffören,
                                       passagerarna ska tydligen ha solen i ögonen cool

                                     - Ny paff åt dörrsidorna (själva klädsel tror jag går att återanvända)

                                     - Ny innerbelysning

                                     - Nya kickpaneler

                                     - Hatthyllan kan gå att fixa till

                                     - Ny backspegel i taket

                                     - Ny blinkersarm (den gamla var avbruten)

                                     - Nya klädkrokar

                                     - Askkopp i baksätet (saknas)

                                     - Nya gaspedal

                                     - Nya pedalgummin

                                     - Ny hel/halvljus omkopplare
                                     
                                     - Ny huvöppningswire

                                     - Ny handbromswire

                                     - Originalradio (min var ju en radio delete)

                                     - Original klocka

                                     - Kromlister på instrumentbrädan

                                     - Alla interiör-skruvar borde vara nya

                                       mm.mm

Då är det bara att börja leta

Jösses - vilken lista yikes !

Saknar du verkligen såpass mycket, eller är du bara "kräsen" på skicket?

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

101 Inlägg
26 mars 2012
#542
JohnWayne skrev:
Att renovera inredningar är dyrt, dyrt dyrt sad

Klädslar är dyra, innertak kan vara dyra, golvmattor brukar vara överkomliga. Dörrsidor är svindyra, om det ens finns att få. Stoppade instrumentbrädor är dyra. Och inte kan man renovera sånt själv heller hmm

Ville ha lite mera bling bling wink inuti bilen för att piffa upp den lite (krom är aldrig fel) men ändå hålla den inom originalets ramar.

Så här är önskelistan för interiören


                                     - Nytt innertak

                                     - Ny klädsel på fram och baksätet

                                     - Ny golvmatta

                                     - Nya winlace

                                     - ett solskydd till passagerarsidan (den har ju bara åt chauffören,
                                       passagerarna ska tydligen ha solen i ögonen cool

                                     - Ny paff åt dörrsidorna (själva klädsel tror jag går att återanvända)

                                     - Ny innerbelysning

                                     - Nya kickpaneler

                                     - Hatthyllan kan gå att fixa till

                                     - Ny backspegel i taket

                                     - Ny blinkersarm (den gamla var avbruten)

                                     - Nya klädkrokar

                                     - Askkopp i baksätet (saknas)

                                     - Nya gaspedal

                                     - Nya pedalgummin

                                     - Ny hel/halvljus omkopplare
                                     
                                     - Ny huvöppningswire

                                     - Ny handbromswire

                                     - Originalradio (min var ju en radio delete)

                                     - Original klocka

                                     - Kromlister på instrumentbrädan

                                     - Alla interiör-skruvar borde vara nya

                                       mm.mm

Då är det bara att börja leta

Spana in http://www.uswebbutik.se/ om du inte redan sett den smile Massa inredningsgrejjer, lite kanske du kan fixa själv iaf för att hålla nere kostnader.

5 071 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
#543
-MATS- skrev:
JohnWayne skrev:
Att renovera inredningar är dyrt, dyrt dyrt sad

Klädslar är dyra, innertak kan vara dyra, golvmattor brukar vara överkomliga. Dörrsidor är svindyra, om det ens finns att få. Stoppade instrumentbrädor är dyra. Och inte kan man renovera sånt själv heller hmm

Ville ha lite mera bling bling wink inuti bilen för att piffa upp den lite (krom är aldrig fel) men ändå hålla den inom originalets ramar.

Så här är önskelistan för interiören


                                     - Nytt innertak

                                     - Ny klädsel på fram och baksätet

                                     - Ny golvmatta

                                     - Nya winlace

                                     - ett solskydd till passagerarsidan (den har ju bara åt chauffören,
                                       passagerarna ska tydligen ha solen i ögonen cool

                                     - Ny paff åt dörrsidorna (själva klädsel tror jag går att återanvända)

                                     - Ny innerbelysning

                                     - Nya kickpaneler

                                     - Hatthyllan kan gå att fixa till

                                     - Ny backspegel i taket

                                     - Ny blinkersarm (den gamla var avbruten)

                                     - Nya klädkrokar

                                     - Askkopp i baksätet (saknas)

                                     - Nya gaspedal

                                     - Nya pedalgummin

                                     - Ny hel/halvljus omkopplare
                                     
                                     - Ny huvöppningswire

                                     - Ny handbromswire

                                     - Originalradio (min var ju en radio delete)

                                     - Original klocka

                                     - Kromlister på instrumentbrädan

                                     - Alla interiör-skruvar borde vara nya

                                       mm.mm

Då är det bara att börja leta

Jösses - vilken lista yikes !

Saknar du verkligen såpass mycket, eller är du bara "kräsen" på skicket?

väldigt kräsen roll


5 071 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
#544
ToughLuck skrev:
JohnWayne skrev:
Att renovera inredningar är dyrt, dyrt dyrt sad

Klädslar är dyra, innertak kan vara dyra, golvmattor brukar vara överkomliga. Dörrsidor är svindyra, om det ens finns att få. Stoppade instrumentbrädor är dyra. Och inte kan man renovera sånt själv heller hmm

Ville ha lite mera bling bling wink inuti bilen för att piffa upp den lite (krom är aldrig fel) men ändå hålla den inom originalets ramar.

Så här är önskelistan för interiören


                                     - Nytt innertak

                                     - Ny klädsel på fram och baksätet

                                     - Ny golvmatta

                                     - Nya winlace

                                     - ett solskydd till passagerarsidan (den har ju bara åt chauffören,
                                       passagerarna ska tydligen ha solen i ögonen cool

                                     - Ny paff åt dörrsidorna (själva klädsel tror jag går att återanvända)

                                     - Ny innerbelysning

                                     - Nya kickpaneler

                                     - Hatthyllan kan gå att fixa till

                                     - Ny backspegel i taket

                                     - Ny blinkersarm (den gamla var avbruten)

                                     - Nya klädkrokar

                                     - Askkopp i baksätet (saknas)

                                     - Nya gaspedal

                                     - Nya pedalgummin

                                     - Ny hel/halvljus omkopplare
                                     
                                     - Ny huvöppningswire

                                     - Ny handbromswire

                                     - Originalradio (min var ju en radio delete)

                                     - Original klocka

                                     - Kromlister på instrumentbrädan

                                     - Alla interiör-skruvar borde vara nya

                                       mm.mm

Då är det bara att börja leta

Spana in http://www.uswebbutik.se/ om du inte redan sett den smile Massa inredningsgrejjer, lite kanske du kan fixa själv iaf för att hålla nere kostnader.

Där fanns det mycket intressant, tackar för tipset smile


130 Inlägg
26 mars 2012
#545
JohnWayne skrev:
Att renovera inredningar är dyrt, dyrt dyrt sad

Klädslar är dyra, innertak kan vara dyra, golvmattor brukar vara överkomliga. Dörrsidor är svindyra, om det ens finns att få. Stoppade instrumentbrädor är dyra. Och inte kan man renovera sånt själv heller hmm

Ville ha lite mera bling bling wink inuti bilen för att piffa upp den lite (krom är aldrig fel) men ändå hålla den inom originalets ramar.

Så här är önskelistan för interiören


                                     - Nytt innertak

                                     - Ny klädsel på fram och baksätet

                                     - Ny golvmatta

                                     - Nya winlace

                                     - ett solskydd till passagerarsidan (den har ju bara åt chauffören,
                                       passagerarna ska tydligen ha solen i ögonen cool

                                     - Ny paff åt dörrsidorna (själva klädsel tror jag går att återanvända)

                                     - Ny innerbelysning

                                     - Nya kickpaneler

                                     - Hatthyllan kan gå att fixa till

                                     - Ny backspegel i taket

                                     - Ny blinkersarm (den gamla var avbruten)

                                     - Nya klädkrokar

                                     - Askkopp i baksätet (saknas)

                                     - Nya gaspedal

                                     - Nya pedalgummin

                                     - Ny hel/halvljus omkopplare
                                     
                                     - Ny huvöppningswire

                                     - Ny handbromswire

                                     - Originalradio (min var ju en radio delete)

                                     - Original klocka

                                     - Kromlister på instrumentbrädan

                                     - Alla interiör-skruvar borde vara nya

                                       mm.mm

Då är det bara att börja leta

Usch ja, Dyrt är det! sad men det kommer ju bli kanon det här!

MITT Projekt: Opel Rekord coupé sprint -77 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35727/%20/

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 508 Inlägg
26 mars 2012
#546
varken innertak eller mattor är särskilt dyra tycker jag , & även klädslar finns billiga, men frågan är hur kvalitet & passform är då?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
26 mars 2012
#547
farbrorbozze skrev:
varken innertak eller mattor är särskilt dyra tycker jag , & även klädslar finns billiga, men frågan är hur kvalitet & passform är då?

Utan att vara expert tror jag att du relativt lätt hittar billig klädsel till "populära" modeller som Classic Chevy, Ford Mustang m.fl. Utbudet verkar vara stort för vissa modeller - men för en simpel fyrdörrars Ford 59:a är läget ett helt annat är jag rädd neutral ... Till 'plåt-cabbar' kan man köpa ALLT ner till minsta klammer, men till en herrgårdsvagn av motsvarande årsmodell - nästan ingenting sad Någon som har bagageluckelist till en hgv 59:a? Jag har varit spekulant i sju år vid det här laget roll...

Angående kvaliteten, så tror jag att man får vad man betalar för. Kvalitet kostar hmm tongue

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

5 071 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
#548
Zomba skrev:
JohnWayne skrev:
Att renovera inredningar är dyrt, dyrt dyrt sad

Klädslar är dyra, innertak kan vara dyra, golvmattor brukar vara överkomliga. Dörrsidor är svindyra, om det ens finns att få. Stoppade instrumentbrädor är dyra. Och inte kan man renovera sånt själv heller hmm

Ville ha lite mera bling bling wink inuti bilen för att piffa upp den lite (krom är aldrig fel) men ändå hålla den inom originalets ramar.

Så här är önskelistan för interiören


                                     - Nytt innertak

                                     - Ny klädsel på fram och baksätet

                                     - Ny golvmatta

                                     - Nya winlace

                                     - ett solskydd till passagerarsidan (den har ju bara åt chauffören,
                                       passagerarna ska tydligen ha solen i ögonen cool

                                     - Ny paff åt dörrsidorna (själva klädsel tror jag går att återanvända)

                                     - Ny innerbelysning

                                     - Nya kickpaneler

                                     - Hatthyllan kan gå att fixa till

                                     - Ny backspegel i taket

                                     - Ny blinkersarm (den gamla var avbruten)

                                     - Nya klädkrokar

                                     - Askkopp i baksätet (saknas)

                                     - Nya gaspedal

                                     - Nya pedalgummin

                                     - Ny hel/halvljus omkopplare
                                     
                                     - Ny huvöppningswire

                                     - Ny handbromswire

                                     - Originalradio (min var ju en radio delete)

                                     - Original klocka

                                     - Kromlister på instrumentbrädan

                                     - Alla interiör-skruvar borde vara nya

                                       mm.mm

Då är det bara att börja leta

Usch ja, Dyrt är det! sad men det kommer ju bli kanon det här!

Tusen tack, det hoppas jag med smile


5 071 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
#549
farbrorbozze skrev:
varken innertak eller mattor är särskilt dyra tycker jag , & även klädslar finns billiga, men frågan är hur kvalitet & passform är då?

Nå allting är ju relativt. Finns ju säkert folk som tycket att en Picasso för några millar är snorbilligt. Men ett innertak kan väl gå på mellan 100 till 500 euro kanske. Mattor brukar ligga på 300 euro. Klädseln till sätena är väldigt olika. Min kompis som har en plåtcab från -58 kunde beställa färdigsydda överdrag i originaltyg. Den möjligheten finns inte med den här modellen. Jag vet inte ens om det finns originaltyg att få tag i.

En kille i södra Finland gav 600 euro per dörrsida åt en -58 Plymouth. Det blir 2400 euro eller drygt 24.000 kr och det är en hel del pengar sad


5 071 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
#550
-MATS- skrev:
farbrorbozze skrev:
varken innertak eller mattor är särskilt dyra tycker jag , & även klädslar finns billiga, men frågan är hur kvalitet & passform är då?

Utan att vara expert tror jag att du relativt lätt hittar billig klädsel till "populära" modeller som Classic Chevy, Ford Mustang m.fl. Utbudet verkar vara stort för vissa modeller - men för en simpel fyrdörrars Ford 59:a är läget ett helt annat är jag rädd neutral ... Till 'plåt-cabbar' kan man köpa ALLT ner till minsta klammer, men till en herrgårdsvagn av motsvarande årsmodell - nästan ingenting sad Någon som har bagageluckelist till en hgv 59:a? Jag har varit spekulant i sju år vid det här laget roll...

Angående kvaliteten, så tror jag att man får vad man betalar för. Kvalitet kostar hmm tongue

Det Mats förösker säga att det finns fördelar att äga en Classic Cheva eller en Musatng åxå tongue

Skämt åsido, Ju mer udda modell desto dyrare delar. Vet inte ens om det finns allt jag behöver på min lista sad


Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 508 Inlägg
27 mars 2012
#551
JohnWayne skrev:
-MATS- skrev:
farbrorbozze skrev:
varken innertak eller mattor är särskilt dyra tycker jag , & även klädslar finns billiga, men frågan är hur kvalitet & passform är då?

Utan att vara expert tror jag att du relativt lätt hittar billig klädsel till "populära" modeller som Classic Chevy, Ford Mustang m.fl. Utbudet verkar vara stort för vissa modeller - men för en simpel fyrdörrars Ford 59:a är läget ett helt annat är jag rädd neutral ... Till 'plåt-cabbar' kan man köpa ALLT ner till minsta klammer, men till en herrgårdsvagn av motsvarande årsmodell - nästan ingenting sad Någon som har bagageluckelist till en hgv 59:a? Jag har varit spekulant i sju år vid det här laget roll...

Angående kvaliteten, så tror jag att man får vad man betalar för. Kvalitet kostar hmm tongue

Det Mats förösker säga att det finns fördelar att äga en Classic Cheva eller en Musatng åxå tongue

Skämt åsido, Ju mer udda modell desto dyrare delar. Vet inte ens om det finns allt jag behöver på min lista sad

det finns nog fördelar med classic chevy , iaf när det gäller priser på vissa delar,

Jag har beställt vitt vinylinnertak & svart golvmatta till min Ch-55 & dom kostar 2300sek/st i Sverige + frakt från dom svenska firmorna hem till mig då.
motsvarar väl ungefär 230euro/st gissar jag?

ett tips är ju att mäta upp alla dom lister du behöver & åka till Bigmeet i Västerås i sommar, där brukar det finnas mycke prylar på marknaden
Senast redigerat av farbrorbozze (27 mars 2012)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

5 071 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
#552
Men det låter helt ok tycker jag. Jag har besökt  diverse swap meet här i Finland men det ger ingenting. Tror att utbudet i Sverige är mångdubbelt större.

Får börja ett stort detektivarbete med att lästa delar.


5 071 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
#553
När jag demonterar inredningen gör jag ett stort FEL mad

Jag sätter alla skruvar i en och samma burk som är märkt SKRUVAR FÖR INREDNING, och tror jag är smart big_smile men de var inte så smart skall det visa sig mad

Tanken är att köpa nya skruvar till hela inredningen så först tänkte jag slänga de gamla men ändrade mej. Kanske de kan gå att använda som mall när man köper nya.
MEN problemen uppstår när man köper nya och skall montera dom, vari hel.......te ska de sitta yikesyikesyikes?

Inredningen består av ett 50-tal skruvar med olika längd och olika huvuden. Det blir ett enda pussel att får dom på rätt plats.

Nää mitt tips är att göra så här. Sätt alla skruvar i skilda plastpåsar eller burkar och skriv på eller sätt en lapp i, vart skruvarna hör. När man köper nya tar man med de gamla som mall. Och när man monterar har man en liten plastpåse med 8 nya skruvar och en liten lapp där  det står KICKPANELER 8 ST. SKRUVAR.

Kan det bli enklare lol


Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 508 Inlägg
29 mars 2012
#554
JohnWayne skrev:
Men det låter helt ok tycker jag. Jag har besökt  diverse swap meet här i Finland men det ger ingenting. Tror att utbudet i Sverige är mångdubbelt större.

Får börja ett stort detektivarbete med att lästa delar.

ja det är bara tanka bilen & börja åka så är du framme i väterås i Juli wink  http://bigmeet.com/sv/index.php

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 508 Inlägg
29 mars 2012
#555
JohnWayne skrev:
När jag demonterar inredningen gör jag ett stort FEL mad

Jag sätter alla skruvar i en och samma burk som är märkt SKRUVAR FÖR INREDNING, och tror jag är smart big_smile men de var inte så smart skall det visa sig mad

Tanken är att köpa nya skruvar till hela inredningen så först tänkte jag slänga de gamla men ändrade mej. Kanske de kan gå att använda som mall när man köper nya.
MEN problemen uppstår när man köper nya och skall montera dom, vari hel.......te ska de sitta yikesyikesyikes?

Inredningen består av ett 50-tal skruvar med olika längd och olika huvuden. Det blir ett enda pussel att får dom på rätt plats.

Nää mitt tips är att göra så här. Sätt alla skruvar i skilda plastpåsar eller burkar och skriv på eller sätt en lapp i, vart skruvarna hör. När man köper nya tar man med de gamla som mall. Och när man monterar har man en liten plastpåse med 8 nya skruvar och en liten lapp där  det står KICKPANELER 8 ST. SKRUVAR.

Kan det bli enklare lol

Du menar ungefär såhär som jag gjort med chevans dörrar?
dom små plastburkarna är åna man köper kabelskor i & plastpåsarna är med zip-lås, båda funkar det utmärkt att skriva med tuschpenna på cool
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-bf40d0a5d2ba4a4ae390f3c497249680.jpg
Senast redigerat av farbrorbozze (29 mars 2012)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

5 071 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
#556
farbrorbozze skrev:
JohnWayne skrev:
Men det låter helt ok tycker jag. Jag har besökt  diverse swap meet här i Finland men det ger ingenting. Tror att utbudet i Sverige är mångdubbelt större.

Får börja ett stort detektivarbete med att lästa delar.

ja det är bara tanka bilen & börja åka så är du framme i väterås i Juli wink  http://bigmeet.com/sv/index.php

Tanken har slagit mej flera gånger smile


5 071 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
#557
farbrorbozze skrev:
JohnWayne skrev:
När jag demonterar inredningen gör jag ett stort FEL mad

Jag sätter alla skruvar i en och samma burk som är märkt SKRUVAR FÖR INREDNING, och tror jag är smart big_smile men de var inte så smart skall det visa sig mad

Tanken är att köpa nya skruvar till hela inredningen så först tänkte jag slänga de gamla men ändrade mej. Kanske de kan gå att använda som mall när man köper nya.
MEN problemen uppstår när man köper nya och skall montera dom, vari hel.......te ska de sitta yikesyikesyikes?

Inredningen består av ett 50-tal skruvar med olika längd och olika huvuden. Det blir ett enda pussel att får dom på rätt plats.

Nää mitt tips är att göra så här. Sätt alla skruvar i skilda plastpåsar eller burkar och skriv på eller sätt en lapp i, vart skruvarna hör. När man köper nya tar man med de gamla som mall. Och när man monterar har man en liten plastpåse med 8 nya skruvar och en liten lapp där  det står KICKPANELER 8 ST. SKRUVAR.

Kan det bli enklare lol

Du menar ungefär såhär som jag gjort med chevans dörrar?
dom små plastburkarna är åna man köper kabelskor i & plastpåsarna är med zip-lås, båda funkar det utmärkt att skriva med tuschpenna på cool
http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-bf40d0a5d2ba4a4ae390f3c497249680.jpg

Se och lär när farbrorbozze är här big_smile

Ett skolexempel på hur det ska gå till!!!!!!!! smile


2 126 Inlägg
30 mars 2012
#558
JohnWayne skrev:
farbrorbozze skrev:
JohnWayne skrev:
När jag demonterar inredningen gör jag ett stort FEL mad

Jag sätter alla skruvar i en och samma burk som är märkt SKRUVAR FÖR INREDNING, och tror jag är smart big_smile men de var inte så smart skall det visa sig mad

Tanken är att köpa nya skruvar till hela inredningen så först tänkte jag slänga de gamla men ändrade mej. Kanske de kan gå att använda som mall när man köper nya.
MEN problemen uppstår när man köper nya och skall montera dom, vari hel.......te ska de sitta yikesyikesyikes?

Inredningen består av ett 50-tal skruvar med olika längd och olika huvuden. Det blir ett enda pussel att får dom på rätt plats.

Nää mitt tips är att göra så här. Sätt alla skruvar i skilda plastpåsar eller burkar och skriv på eller sätt en lapp i, vart skruvarna hör. När man köper nya tar man med de gamla som mall. Och när man monterar har man en liten plastpåse med 8 nya skruvar och en liten lapp där  det står KICKPANELER 8 ST. SKRUVAR.

Kan det bli enklare lol

Du menar ungefär såhär som jag gjort med chevans dörrar?
dom små plastburkarna är åna man köper kabelskor i & plastpåsarna är med zip-lås, båda funkar det utmärkt att skriva med tuschpenna på cool
http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-bf40d0a5d2ba4a4ae390f3c497249680.jpg

Se och lär när farbrorbozze är här big_smile

Ett skolexempel på hur det ska gå till!!!!!!!! smile

Ja tänk om man varit så duktig och lagt verenda skruv där man vet vart man har dom...fattas alltid nåt eller så har man glömt vilken skruv som ska sitta vart roll

Dock har jag skärpt till mig med Caddyn och märkt upp och fotat...mest pga av det lilla guldfiskminnet man har fått ju äldre man blir hmm


VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
30 mars 2012
#559
Big_JN skrev:
...mest pga av det lilla guldfiskminnet man har fått ju äldre man blir hmm

lol

Känner igen mig på pricken där roll

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 508 Inlägg
30 mars 2012
#560
JohnWayne skrev:
farbrorbozze skrev:
JohnWayne skrev:
När jag demonterar inredningen gör jag ett stort FEL mad

Jag sätter alla skruvar i en och samma burk som är märkt SKRUVAR FÖR INREDNING, och tror jag är smart big_smile men de var inte så smart skall det visa sig mad

Tanken är att köpa nya skruvar till hela inredningen så först tänkte jag slänga de gamla men ändrade mej. Kanske de kan gå att använda som mall när man köper nya.
MEN problemen uppstår när man köper nya och skall montera dom, vari hel.......te ska de sitta yikesyikesyikes?

Inredningen består av ett 50-tal skruvar med olika längd och olika huvuden. Det blir ett enda pussel att får dom på rätt plats.

Nää mitt tips är att göra så här. Sätt alla skruvar i skilda plastpåsar eller burkar och skriv på eller sätt en lapp i, vart skruvarna hör. När man köper nya tar man med de gamla som mall. Och när man monterar har man en liten plastpåse med 8 nya skruvar och en liten lapp där  det står KICKPANELER 8 ST. SKRUVAR.

Kan det bli enklare lol

Du menar ungefär såhär som jag gjort med chevans dörrar?
dom små plastburkarna är åna man köper kabelskor i & plastpåsarna är med zip-lås, båda funkar det utmärkt att skriva med tuschpenna på cool
http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-bf40d0a5d2ba4a4ae390f3c497249680.jpg

Se och lär när farbrorbozze är här big_smile

Ett skolexempel på hur det ska gå till!!!!!!!! smile

Finns dom som går steget längre än mig & renoverar prylarna vartefter dom plockats bort,
när allt är bortplockat så är det även renoverat & klart för återmontering smile

eller med vissa delar gör jag faktiskt så, renoverar småprylarna ,
tex håller jag på med ventilationsrutebågarna nu & dom har jag nyss plockat bort från
dörrarna som dessa skruvlådor tillhör. hade jag vart frisk så hade sånt varit klart för längesen.... sad

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök