Det finns ett litet mellanrum mellan flottören och nålen.
Som pilen visar
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-f036595b2e60131a1decc70d5c152b10.jpg]()
Det betyder att nålen inte stänger flödet till venturina i förgasaren. Och om nålen kärvar, men är på rätt nivå, så är nivån i förgasaren korrekt, eftersom nålen ställs med av att den skruvas. Men den stänger inte heller när mängden bensin i flottörhuset blir för hög.
Detta är dock inte enda felet.
Efter byte av tändstift, kablar, lock, rotor. Och givetvis en ny nål (denna var ju också ny) så går ursäkta ordvalet, fanskapet, perfekt

Om det var lock eller kablar som var fel, får jag aldrig veta, kanske båda. Men från början var det säkert etanolprocenten i bensinen som åt upp packningarna i förgasaren. Och någon gång under alla de gånger förgasaren varit isärplockad har nålen börjat kärva.
Men nu är vi tillbaks på banan igen och semestern har gått.
Semestern som skulle ägnas åt att lacka klar de sista karossdelarna gick åt att söka fel
Surt
