3103
Sök

Problem med min Växellåda efter motor bytte Mercedes V8 400SEL W140 -92??

30 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
#1
Någon har hällt i massa små sten i motorn på min Mercedes V8 400SEL -92.
Så motorn är så gott som defekt går att köra men knackar/tickar gör den mkt dåligt olje tryck och ramlager.Jag tycker om bilen verkligen mkt.


Mercedes 400SEL W140 -92 importerad 1996.

Motorn är en 4,2 liter V8 på 286hk Automat växellåda.

Bilen finns i mjölby.

HÖR AV ER FÖR VIDARE KONTAKT ENDAST OM DU KAN.

Som betalning är det kontanta pengar eller en bil.
Senast redigerat av Team-S (12 maj 2012)


Of World
3 356 Inlägg
16 oktober 2011
#2
Vart finns du ungefär? det beror nästan på det!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Golle
448 Inlägg
16 oktober 2011
#3
Lite tålamod kanske? Ge det några dagar...

James May: In other news.... I've fitted a fan!

30 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#4
opel_vectra_gts skrev:
Vart finns du ungefär? det beror nästan på det!
tja jag finns mitt i mjölby..mejla mig vid mer info.


583 Inlägg
20 oktober 2011
#5
Denna gillade jag onekligen big_smile

Att reparera en MB 400 kommer kosta långt över vad en C180 kostar. De enda som skulle villja & våga åta sig ett sådant projekt måste ha väldigt mycket kunskap och tid över, samt att gilla att ta ekonomiska risker.

Såvitt jag vet kan blocket, toppar, kolvar, oljepump, kamaxlar osv, vara helt skrot.. Som sagt vill man ha sig en C180 är det billigare än att en av de delarna skall bytas. Föutsatt att det endast är EN del som är felet. (tror ni förstår vinkeln).

Verkar som att ägaren av MB400 inte tolererar att det är något som hellst fel trotts att motorn är bytt (alltid en risk med labila människor). Detta då han verkar stämplat in capslock knappen de sista meningarna.

Mvh
Anders
Senast redigerat av ajonasson (20 oktober 2011)

Even with cruise control.. you still have to steer.

1 915 Inlägg
20 oktober 2011
#6
Ja, det verkar så, när man läser texten.....


Är det sten/sand i motorn så lär den vara väldigt repig och skrot av hela motorn, så inget att renovera.

Bättre TS själv köper en beg motor på skroten och betalar nån verkstad för att byta, så får han garanti på både jobb och motorn.


ajonasson skrev:
Verkar som att ägaren av MB400 inte tolererar att det är något som hellst fel trotts att motorn är bytt (alltid en risk med labila människor). Detta då han verkar stämplat in capslock knappen de sista meningarna.
Mvh
Anders
Senast redigerat av Louksor (20 oktober 2011)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Forummoderator
26 288 Inlägg
5 januari 2012
#7
Kontanta pengar eller en bil? Vad får man för bil?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

30 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
#8
AirOne skrev:
Kontanta pengar eller en bil? Vad får man för bil?
just nu har jag en silverfärgas ford focus kombi 1,6i -01a dragkrok m.m Nybesiktad för 2dagar sen.


Forummoderator
26 288 Inlägg
6 januari 2012
#9
Team-S skrev:
AirOne skrev:
Kontanta pengar eller en bil? Vad får man för bil?
just nu har jag en silverfärgas ford focus kombi 1,6i -01a dragkrok m.m Nybesiktad för 2dagar sen.
Så du ger alltså bort en Ford Focus, till den som fixar din Mercedes..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

30 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
#10
AirOne skrev:
Team-S skrev:
AirOne skrev:
Kontanta pengar eller en bil? Vad får man för bil?
just nu har jag en silverfärgas ford focus kombi 1,6i -01a dragkrok m.m Nybesiktad för 2dagar sen.
Så du ger alltså bort en Ford Focus, till den som fixar din Mercedes..?
Ja precis!
Det ska ju fungera så klart med.


30 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
#11
ajonasson skrev:
Denna gillade jag onekligen big_smile

Att reparera en MB 400 kommer kosta långt över vad en C180 kostar. De enda som skulle villja & våga åta sig ett sådant projekt måste ha väldigt mycket kunskap och tid över, samt att gilla att ta ekonomiska risker.

Såvitt jag vet kan blocket, toppar, kolvar, oljepump, kamaxlar osv, vara helt skrot.. Som sagt vill man ha sig en C180 är det billigare än att en av de delarna skall bytas. Föutsatt att det endast är EN del som är felet. (tror ni förstår vinkeln).

Verkar som att ägaren av MB400 inte tolererar att det är något som hellst fel trotts att motorn är bytt (alltid en risk med labila människor). Detta då han verkar stämplat in capslock knappen de sista meningarna.

Mvh
Anders
Det är väl självklart att det ska fungera.


583 Inlägg
6 januari 2012
#12
Louksor skrev:
Ja, det verkar så, när man läser texten.....


Är det sten/sand i motorn så lär den vara väldigt repig och skrot av hela motorn, så inget att renovera.

Bättre TS själv köper en beg motor på skroten och betalar nån verkstad för att byta, så får han garanti på både jobb och motorn.


ajonasson skrev:
Verkar som att ägaren av MB400 inte tolererar att det är något som hellst fel trotts att motorn är bytt (alltid en risk med labila människor). Detta då han verkar stämplat in capslock knappen de sista meningarna.
Mvh
Anders
Håller onekligen med, sälj focusen/C180 och ta pengarna för att laga din SEL400 på verkstad.

En annan fråga, hur kan någon hällt grus i din motor?. Har de fått upp huven och hällt grus i oljepåfyllningen?.

Mvh
Anders
Senast redigerat av ajonasson (6 januari 2012)

Even with cruise control.. you still have to steer.

30 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
#13
ajonasson skrev:
Louksor skrev:
Ja, det verkar så, när man läser texten.....


Är det sten/sand i motorn så lär den vara väldigt repig och skrot av hela motorn, så inget att renovera.

Bättre TS själv köper en beg motor på skroten och betalar nån verkstad för att byta, så får han garanti på både jobb och motorn.


ajonasson skrev:
Verkar som att ägaren av MB400 inte tolererar att det är något som hellst fel trotts att motorn är bytt (alltid en risk med labila människor). Detta då han verkar stämplat in capslock knappen de sista meningarna.
Mvh
Anders
Håller onekligen med, sälj focusen/C180 och ta pengarna för att laga din SEL400 på verkstad.

En annan fråga, hur kan någon hällt grus i din motor?. Har de fått upp huven och hällt grus i oljepåfyllningen?.

Mvh
Anders
Jag gör bara ett försök här om jag hittar någon som kan...annars blir det verkstad som gäller.
Ja du det är mkt konstigt för mig med men det är sant..på något sätt har dom lyckats.


583 Inlägg
6 januari 2012
#14
Så du bara kom ut till bilen en dag utan uppbrytningsmärken för huven eller något och motorn var full av grus?. Då kanske du bör byta låsen för bilen med.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

30 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
#15
ajonasson skrev:
Så du bara kom ut till bilen en dag utan uppbrytningsmärken för huven eller något och motorn var full av grus?. Då kanske du bör byta låsen för bilen med.

Mvh
Anders
Ja det var så..jag märkte inget ibörjan förän den börjar ticka och motorlampan börja lysa..så skulle jag fylla på olja då såg jag små sden och grus...jag blev helt choklad!!!nu har det blivit värre...


30 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#16
någon\


Biltokig
310 Inlägg
7 januari 2012
#17
En sån bil borde ju vara helförsäkred, har du kollat med ditt försäkringsbolag vad dom säger om att??

Harè bra

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 januari 2012
#18
Det är ju vandalism, och det täcks ju av helförsäkringen om man har en sådan. Självrisken är säkert hög men garanterat billigare än att pröjsa själv.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

30 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#19
det är några månader sen det hände,om det har betydelse för försäkringsbolaget.


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 januari 2012
#20
Team-S skrev:
det är några månader sen det hände,om det har betydelse för försäkringsbolaget.
Det lär du få ta med dem, men sådant ska anmälas så snart du märkt det, både till Polisen & FB.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...


Sök