22 oktober 2011
Trådstartare
Jag måste dock hålla med om något som många varit inne på; hets. Jag HATAR när folk ligger o hetsar. Sen, som någon också var inne på; puckade omkörningar. Personligen bryr jag mig inte om någon kör för fort o detta skulle resultera i att personen ifråga kör ihjäl sig. Det låter lite hårt givetvis, men det blir lite "skyll dig själv" över det (för att förenkla enormt och utan att gå in på långrandiga detaljer).
Däremot, när någon tycker sig ha så brått att det är värt att köra om där det är skymd sikt osv, då kan jag bli riktigt "förbannad" (som i "men din jävla idiot"). Varför? Jo, som sagt, kör en person ihjäl sig, fine, men när någon gör en puckad omkörning, för att inte jag inte håller mer än hastighet+10 och den som vill om håller hastighet+20, då är det bara onödigt. Riskera sitt eget liv; fine. Att riskera inte bara ev. mötandes liv utan även mitt liv (om h*n kör om mig) är bara...puckat
Såg ett typexempel på REN idioti när jag var påväg hem från Jönköping (mot helsingborg). 2+1 väg. Det blir 1 fel för "oss". Ca 200m bakom mig ligger en Audi, och bakom denna en Volvo -något-. Det hade regnat, och jag antar att Audin låg lite närmare mitträcket för att inte köra i de värsta spåren. Vad får då Herr stresspelle i Volvon för sig? Jo, vi kör om...på 1filigt, med mitträcke....PÅ INSIDAN.
Behöver kanske inte utveckla närmare hur det hela slutade.
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!