15 minuter på hur lång sträcka ? Den måste vara över 10 mil lång om du bara ska ligga 20 km/h över.
tidsskillnad att ligga i 120 istället för 100. På 10 mil sparar man 10minuter.
Hur många kör ärligt över 10 mil om dagen ?
de är typ 8 mil,de är inte 90/100 väg hela biten utan vissa partier med 50/70 också brukar ta 50min när man håller 90,och mellan 35-40min när man håller 110 enligt mätarn så klart ....men som sagt de ska de va fritt och inte massa trafik...
de är ju inte exakt uppmät men enligt mobilen så ,dock är de väl inte värt de igentligen
Man får se de som såhär. Om de är värt de eller inte, de är upp till var och en så länge man vet med sig alla risker. De flesta har ju trots allt lekt av sig med att köra fort och så. Själv var jag likadan men har tröttnat på de här med att köra för fort hela tiden. Med de jobb man har så försöker de sig lite på att vi ska ligga över gränsen när de är mycket att göra. De gör jag inte mer. Utan håller skylthastighet. Jag kommer inte hem tidigare än jag slutar ändå hehe. Och den där tiden man tjänar igen kan man ibland förlora på böter. Så de är upp till var och en bara man respekterar alla andra.
Fast nu kan man ju inte säga att det är upp till var och en va? Då blir det laglöst. Reglerna finns ju för att alla ska följa det för att trafik och allt ska flyta på bra och säkert. När sen folk anser att dem kan köra fortare än vad det står på skyltarna så förstör dom flytet och säkerheten.
Jag hoppas bara att alla som väljer att köra för fort inte får uppleva hur det är att smälla med en annan persons bil och skada eventuellt döda de andra personerna som färdas i den andra bilen på grund av att man valde att köra för fort och därmed inte hade full kontroll på bilen vilket många tror sig ha men inte har tyvärr.
Jag har kört för fort ja, och bötat för det, för det var roligt och spännande. Jag kör inte för fort längre sen jag träffa min fru och fick två barn. Skulle någon smälla med mig i för hög fart så något händer med mina barn eller fru så kan jag garantera att föraren kommer hoppas att han dog oxå.
jag kör oftast för fort för att det är lättare att köra på känsla än om man ska glo på mätaren hela tiden. Med det sagt, på dagar där jag känner mej slö så kör jag ofta för sakta istället.
30kmh, tjejen kliver ut framför bussen - Det är precis på gränsen att du hinner stanna, men hon klarar sig oskadd. 50kmh, du passerar utan att tjejen ens klivit av bussen, och faran var inte ens nära!
ja måste köra för fort annars stirrar jag mig blind på saker å ting eller sitter med mobilen å faceboockar. jag blir så jävla stressad av att hålla hastigheten på 70 vägar och uppåt därför ligger jag med pellen i bonn. med diesel i tanken har man pengar på banken
ja måste köra för fort annars stirrar jag mig blind på saker å ting eller sitter med mobilen å faceboockar. jag blir så jävla stressad av att hålla hastigheten på 70 vägar och uppåt därför ligger jag med pellen i bonn. med diesel i tanken har man pengar på banken
Blir oxå stressad av folk som bara MÅSTE hålla 60 där det är 60 kl 03 en söndag morgon. Hallååååå !!!!!
Oftast är de ju små Micror, Fabias o allt sånt skit Dom gånger detta har hänt har man haft ett väldigt långt pass o vill inget annat än bara HEM (!!!) o här har då sekunder betydelse . Så därför brukar då dessa vägar bli en sådär 100-120
30kmh, tjejen kliver ut framför bussen - Det är precis på gränsen att du hinner stanna, men hon klarar sig oskadd. 50kmh, du passerar utan att tjejen ens klivit av bussen, och faran var inte ens nära!
Tjejens kanske stannade till 5 sekunder för o kolla om hon glömt ngt/snackade med sin kompis etc etc etc
Tycker de e lustigt att på vissa ställen, t.ex. Kallhäll, norr om Sthlm, har dom lagt en mobilt fartkamera för att slippa folk i 100km/h där de verkligen är 30 o med massa trafikhinder :S
Själv håller jag faktiskt lägre än 30 o när de är morgonsusningen kör jag typ i gångfart. För typ en vecka sen sprang en liten pojke rakt över vägen, detta för att prata med sin kompis, såg jag senare . kanske var typ 100 meter framför mig
Tjejens kanske stannade till 5 sekunder för o kolla om hon glömt ngt/snackade med sin kompis etc etc etc
Tycker de e lustigt att på vissa ställen, t.ex. Kallhäll, norr om Sthlm, har dom lagt en mobilt fartkamera för att slippa folk i 100km/h där de verkligen är 30 o med massa trafikhinder :S
Själv håller jag faktiskt lägre än 30 o när de är morgonsusningen kör jag typ i gångfart. För typ en vecka sen sprang en liten pojke rakt över vägen, detta för att prata med sin kompis, såg jag senare . kanske var typ 100 meter framför mig
Tog en gubbe från lokala A-laget med sidospegeln när han klev ut framför bussen, kan ju säga att ingen mänsklig varelse hinner reagera oavsett hur fort man kör, är man inte beredd så kan du lika gärna köra fort, det gör ingen större skillnad när det händer (menar inte skadorna som blir förståss)
Kör för fort för att jag hatar att köra sakta, köra bil är de bästa jag vet förutom att sitta bakom en hästrumpa så det är en njutning att köra fort Kör dock inte vårdslöst och kör om alla huller om buller osv, men allt som oftast är jag stressad efter jobbet och vill hem fort för att åka vidare till stallet.
Jag kör aldrig för fort. Kör max 90 km/h oavsett hastighet på vägen.
De är väl såna som du som ser till att de blir sk farliga omkörningar!
Max 90 oavsett hastighet? Det komiska är att man sällan kan hålla den farten idag pga all trafik, så jag undrar ändå hur du kör . Du är fara i trafiken hur man än vrider o vänder på de hela, med dina 90km/h