3784
Sök

Behöver lite tips ang "smoke screen"

mulle mek
679 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
#1
Tjena har byggt en så kallad smooke screen på min lekbil och jag vill ju bara spruta in diesel  när jag trycker på brytarn. Men när jag tryckt och dieseln börjat pumpa ur motorn då fortsätter det utan att stanna. tror det beror på vakum eller suget från avgaserna som kommer upp från kopparröret jag dragit.

Så jag vill hitta någon lösning.. har prövat med en backventil som sitter på spolarvätske slangarna. Ett T-kors med backventil i. men det fungerar inte hmm   vad kan man sätta så att det bara sprutar in när jag trycker? för kör jag  direkt utan backventil så ryker det  jävligt mkt och slutar aldrig tongue får dra av slangen då slutar det.

och ni som inte vet vad jag snackar om kolla videon smile http://www.garaget.org/video/105219
Senast redigerat av chrizz (19 oktober 2011)

Gasar tills det Rasar !!!

"Transporter"
45 Inlägg
19 oktober 2011
#2
Hehehehehehehehe. Du e så slut asså!! Hehehehehehehe.tongue

"Kör Aeron och Honda cbr 600F"

172 Inlägg
19 oktober 2011
#3
Har du en vippbrytare är de bara å koppla så on/off?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 oktober 2011
#4
Vad är detta?
undrar om vad skulle säga polisen om de stöd bakom dig.
Senast redigerat av alain (19 oktober 2011)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

mulle mek
679 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#5
volvojohan skrev:
Har du en vippbrytare är de bara å koppla så on/off?

Det är inte bara att koppla . har redan en brytare, men det blir sug från avgaserna , som vakum typ och då suger den diesel tills behållaren är tom.

Har kommit på en egen lösning, då ingen här orkar hjälpa till.

Tar och drar in två slangar in till kupén och kopplar på en bensin kran bara mellan slangarna så vrider jag på kranen när jag vill att det ska komma diesel och vrider av den när det itne ska komma smile  lätt som en plätt wink

Gasar tills det Rasar !!!

mulle mek
679 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#6
colt czt skrev:
Hehehehehehehehe. Du e så slut asså!! Hehehehehehehe.tongue

Haha du är mer än slutt! tongue datanörd tongue

Gasar tills det Rasar !!!

7 414 Inlägg
19 oktober 2011
#7
r3zz1 skrev:
volvojohan skrev:
Har du en vippbrytare är de bara å koppla så on/off?

Det är inte bara att koppla . har redan en brytare, men det blir sug från avgaserna , som vakum typ och då suger den diesel tills behållaren är tom.

Har kommit på en egen lösning, då ingen här orkar hjälpa till.

Tar och drar in två slangar in till kupén och kopplar på en bensin kran bara mellan slangarna så vrider jag på kranen när jag vill att det ska komma diesel och vrider av den när det itne ska komma smile  lätt som en plätt wink

nja tycker inte det är så smart att dra in bränsle i bilen wink finns en anledning att det är föbjudet i en del motorsporter å i vanliga bilar,,


mulle mek
679 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#8
granadadr skrev:
r3zz1 skrev:
volvojohan skrev:
Har du en vippbrytare är de bara å koppla så on/off?

Det är inte bara att koppla . har redan en brytare, men det blir sug från avgaserna , som vakum typ och då suger den diesel tills behållaren är tom.

Har kommit på en egen lösning, då ingen här orkar hjälpa till.

Tar och drar in två slangar in till kupén och kopplar på en bensin kran bara mellan slangarna så vrider jag på kranen när jag vill att det ska komma diesel och vrider av den när det itne ska komma smile  lätt som en plätt wink

nja tycker inte det är så smart att dra in bränsle i bilen wink finns en anledning att det är föbjudet i en del motorsporter å i vanliga bilar,,

Haha diesel är inte lätt antändbart tongue  och finner inga andra lösningar. börjar bilen brinna  så har den ju redan det och  lär ju inte gå att rädda direkt tongue en lekbil så inte så rädd om den tongue

Gasar tills det Rasar !!!

mulle mek
679 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#9
alain skrev:
Vad är detta?
undrar om vad skulle säga polisen om de stöd bakom dig.

Vadå.. måste vara topplockspackningen som gått yikes  shit får åka hem och undersöka saken wink så enkelt är det smile

Gasar tills det Rasar !!!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 oktober 2011
#10
r3zz1 skrev:
volvojohan skrev:
Har du en vippbrytare är de bara å koppla så on/off?

Det är inte bara att koppla . har redan en brytare, men det blir sug från avgaserna , som vakum typ och då suger den diesel tills behållaren är tom.

Har kommit på en egen lösning, då ingen här orkar hjälpa till.

Tar och drar in två slangar in till kupén och kopplar på en bensin kran bara mellan slangarna så vrider jag på kranen när jag vill att det ska komma diesel och vrider av den när det itne ska komma smile  lätt som en plätt wink

Händer det dig nån olycka/brand mm så kommer inte försäkringen täcka det.
så du vet .
Fixa en bättre lösning på det istället.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (19 oktober 2011)

C H E V R O L E T <3

mulle mek
679 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#11
Children-Of-Bodom skrev:
r3zz1 skrev:
volvojohan skrev:
Har du en vippbrytare är de bara å koppla så on/off?

Det är inte bara att koppla . har redan en brytare, men det blir sug från avgaserna , som vakum typ och då suger den diesel tills behållaren är tom.

Har kommit på en egen lösning, då ingen här orkar hjälpa till.

Tar och drar in två slangar in till kupén och kopplar på en bensin kran bara mellan slangarna så vrider jag på kranen när jag vill att det ska komma diesel och vrider av den när det itne ska komma smile  lätt som en plätt wink

Händer det dig nån olycka/brand mm så kommer inte försäkringen täcka det.
så du vet .
Fixa en bättre lösning på det istället.

Har ni nå bättre lösning då ?

Gasar tills det Rasar !!!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 oktober 2011
#12
r3zz1 skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
r3zz1 skrev:
Det är inte bara att koppla . har redan en brytare, men det blir sug från avgaserna , som vakum typ och då suger den diesel tills behållaren är tom.

Har kommit på en egen lösning, då ingen här orkar hjälpa till.

Tar och drar in två slangar in till kupén och kopplar på en bensin kran bara mellan slangarna så vrider jag på kranen när jag vill att det ska komma diesel och vrider av den när det itne ska komma smile  lätt som en plätt wink

Händer det dig nån olycka/brand mm så kommer inte försäkringen täcka det.
så du vet .
Fixa en bättre lösning på det istället.

Har ni nå bättre lösning då ?

Inte en aning faktiskt. aldrig gjort sånt innan.
Men det låter ju helskumt att den skall tömmas av " vaccum " ?
Testat o gör ett andningshål i locket kanske ?
Precis samma funktion som moppar/mc/Båtmotrer ?
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (19 oktober 2011)

C H E V R O L E T <3

502 Inlägg
19 oktober 2011
#13
du borde kunna använda en helt vanlig insprutare för motorer? dem funkar väl med rätt låga tryck som tex 1.5bar, det borde väl spolarpumpen orka med.
Annars så kolla om det finns backventiler för hydralik på någon firma med grejjer som tål lite tryck.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

mulle mek
679 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#14
Children-Of-Bodom skrev:
r3zz1 skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Händer det dig nån olycka/brand mm så kommer inte försäkringen täcka det.
så du vet .
Fixa en bättre lösning på det istället.

Har ni nå bättre lösning då ?

Inte en aning faktiskt. aldrig gjort sånt innan.
Men det låter ju helskumt att den skall tömmas av " vaccum " ?
Testat o gör ett andningshål i locket kanske ?
Precis samma funktion som moppar/mc/Båtmotrer ?

avgaserna åker upp i kopparöret och då blir det som ett sug i den när man sätter handen för hålet. på så sätt så suger den ur all diesel ur behållarn men om man drar bort slangen då sluter det rinna. Eller ifall man klämmer åt slangen.  Det finns redan ett hål i behållarn original.

Gasar tills det Rasar !!!

mulle mek
679 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#15
klarrre skrev:
du borde kunna använda en helt vanlig insprutare för motorer? dem funkar väl med rätt låga tryck som tex 1.5bar, det borde väl spolarpumpen orka med.
Annars så kolla om det finns backventiler för hydralik på någon firma med grejjer som tål lite tryck.

Tror inte spolar pumpen är så stark, tror ite den har mer än 1 bar . behövs ju inte mkt tryck för att få ut spolarvätska till munstyckena.

Spridare hmm måste jag koppla om allt och borra nytt.

Gasar tills det Rasar !!!

502 Inlägg
19 oktober 2011
#16
Prova med en backventil av kultyp för maskinhydraulik. Dem håller ju tätt för höga tryck iaf

Eller denna för bränsleslang som såg lite rejälare ut en dem man har till vindrutespolningen
http://rallyshop.se/produkt/Backventil
Senast redigerat av klarrre (19 oktober 2011)

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

mulle mek
679 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#17
klarrre skrev:
Prova med en backventil av kultyp för maskinhydraulik. Dem håller ju tätt för höga tryck iaf

okej ska kolla imorn med en butik som säljer hydralik grejer se om dom har nått tongue

Gasar tills det Rasar !!!

502 Inlägg
19 oktober 2011
#18
Gör så. dem kan nog vara lite över budget kanske, men dem håller tätt upp mot och ofta över 300 bar... ^^

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

mulle mek
679 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#19
klarrre skrev:
Gör så. dem kan nog vara lite över budget kanske, men dem håller tätt upp mot och ofta över 300 bar... ^^

okej tongue  vi får se om det ens finns med nipplar. tror det bara finns med gängor på varje sida..

Gasar tills det Rasar !!!


Sök