20 oktober 2011
Trådstartare
Glädjer att ni lägger ner tid och ger mig lite feedback det uppskattas verkligen, just nu känns det bara som att jag vill skrota bilen..
Påtal om M90 ljud så har jag M90 med stumt svänghjul på min 740 turbo och hör inga missljud, dock fjädrad lamell..
Men nu till problemet som är på tapeten.
Jag har beställt vev o ramlager till motorn nu så det blir väl en chansning.
det måste verkligen vara maximal otur om denna låda skulle vara slut med, dagen innan demontering åkte jag nämligen med i bilen för att vara på säkra sidan att det inte var några missljud och där fanns inga. Hoppas verkligen det är lagrena nu, för börjar bli trött på att skruva nu, vill inte lägga ner för mycket tid o pengar heller eftersom det bara är en vinterbil, men man vill ju inte att det ska låta så här..
I samma veva som detta inträffade, kan jag ju tillägga, så började motorn gå sämre. Den går ojämnt på tomgång (syns knappt på varvräknaren pendlar väl mellan 900-1000 ganska fort, låter nästan som den misständer (ALLA TÄNDDELAR ÄR NYA) och när man kör med bilen på lägre varvtal upplever man ryck i motorns/drivlinans gång. Detta hände alltså precis samtidigt som det började knacka om motorn
740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)