3256
Sök

Volvo 740 turbo + 1990, går inte varva bilen, känns som varvstopp och går ojämt

695 Inlägg
22 oktober 2011
#21
rally-tobbe skrev:
Tjenare, jag har ett stort bekymmer med min volvo 740 turbo+ från 1990, bilen är slö, och går inte vara upp, kan inte komma över 2500-3000 varv utan att den blöddrar eller hoppar, någon som kan ha en susning på problemet? Tack på förhand. MVH Rally-Tobbe

Du har väl även diagnostikuttag i din kärra? Läs av felkoderna först vet jag.. Enkel match..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

1 266 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
#22
nesum skrev:
tror du ska börja med ett enkelt komptest. Efter det tror jag du ska kolla över hur spridarna mår, kan juh vara så att någon hänger sig, eller btr kanske har gett upp, hade nå liknande på min 240 turbo där btr hade kastat in handuken, sen som någon annan skrev, tändkablar, rotor, fördelare. Men de va bytt redan eller?. Du kan juh koppla en tryckklocka på bränsle slangen uppe vid fuelarail och kolla hur högt trycket är. LMM-en kan ju också göra sitt, går dock oftast att mäta den.. Listan kan göras lång..

provade att dra ut vacum slangen till btr:en men ingen skillnad, så kanske den som är kass tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

695 Inlägg
22 oktober 2011
#23
rally-tobbe skrev:
nesum skrev:
tror du ska börja med ett enkelt komptest. Efter det tror jag du ska kolla över hur spridarna mår, kan juh vara så att någon hänger sig, eller btr kanske har gett upp, hade nå liknande på min 240 turbo där btr hade kastat in handuken, sen som någon annan skrev, tändkablar, rotor, fördelare. Men de va bytt redan eller?. Du kan juh koppla en tryckklocka på bränsle slangen uppe vid fuelarail och kolla hur högt trycket är. LMM-en kan ju också göra sitt, går dock oftast att mäta den.. Listan kan göras lång..

provade att dra ut vacum slangen till btr:en men ingen skillnad, så kanske den som är kass tongue

Tror inte du märker någon skillnad om du står på tomgång, men kopplar du en tryckklocka på bränsleslangen innan btr så ser du skillnaden..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

16 Inlägg
30 oktober 2011
#24
vad har du för rotor i bilen det kan vara övervarvs skyddet i den som spökar!!!

hoppas ni får en bra dag !!!

749 Inlägg
30 oktober 2011
#25
nesum skrev:
rally-tobbe skrev:
nesum skrev:
tror du ska börja med ett enkelt komptest. Efter det tror jag du ska kolla över hur spridarna mår, kan juh vara så att någon hänger sig, eller btr kanske har gett upp, hade nå liknande på min 240 turbo där btr hade kastat in handuken, sen som någon annan skrev, tändkablar, rotor, fördelare. Men de va bytt redan eller?. Du kan juh koppla en tryckklocka på bränsle slangen uppe vid fuelarail och kolla hur högt trycket är. LMM-en kan ju också göra sitt, går dock oftast att mäta den.. Listan kan göras lång..

provade att dra ut vacum slangen till btr:en men ingen skillnad, så kanske den som är kass tongue

Tror inte du märker någon skillnad om du står på tomgång, men kopplar du en tryckklocka på bränsleslangen innan btr så ser du skillnaden..

Mät trycket då ser man om det är okej eller inte. Att strypa bränsleåterledningen är ju ingen mening om man inte kan mäta trycket.


695 Inlägg
30 oktober 2011
#26
Bjornn skrev:
nesum skrev:
rally-tobbe skrev:

provade att dra ut vacum slangen till btr:en men ingen skillnad, så kanske den som är kass tongue

Tror inte du märker någon skillnad om du står på tomgång, men kopplar du en tryckklocka på bränsleslangen innan btr så ser du skillnaden..

Mät trycket då ser man om det är okej eller inte. Att strypa bränsleåterledningen är ju ingen mening om man inte kan mäta trycket.

Och kopplar du tryckklocka kan du även se ifall btr jobbar som den ska..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

847 Inlägg
30 oktober 2011
#27
Hade liknande symptom i en 740 turbo 90:a. Kunde varva max 4000 o gick riktigt illa. Det var BTR:en som hade pajjat ihop. Så kolla bränsletrycket som en del föreslår.


1 266 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
#28
mr_green skrev:
Hade liknande symptom i en 740 turbo 90:a. Kunde varva max 4000 o gick riktigt illa. Det var BTR:en som hade pajjat ihop. Så kolla bränsletrycket som en del föreslår.

tackar för alla svar smile bytte bort bilen mot en volvo pv från 1966 i onsdags smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

695 Inlägg
30 oktober 2011
#29
rally-tobbe skrev:
mr_green skrev:
Hade liknande symptom i en 740 turbo 90:a. Kunde varva max 4000 o gick riktigt illa. Det var BTR:en som hade pajjat ihop. Så kolla bränsletrycket som en del föreslår.

tackar för alla svar smile bytte bort bilen mot en volvo pv från 1966 i onsdags smile

Fränt tongue Så de blir en projekttråd nu då?
Senast redigerat av nesum (30 oktober 2011)

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
31 oktober 2011
#30
så gjorde min 745 förra året med. den motorn rasade i samband med de.

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 266 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
#31
nesum skrev:
rally-tobbe skrev:
mr_green skrev:
Hade liknande symptom i en 740 turbo 90:a. Kunde varva max 4000 o gick riktigt illa. Det var BTR:en som hade pajjat ihop. Så kolla bränsletrycket som en del föreslår.

tackar för alla svar smile bytte bort bilen mot en volvo pv från 1966 i onsdags smile

Fränt tongue Så de blir en projekttråd nu då?

japp, det blir ett rullande objekt smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst


Sök