22 oktober 2011
Trådstartare
hmm, Har precis fått veta att det faktiskt är kamkedja på Vectra CDti 1.9 enjoy automat. Något säker källa dessutom=Opel-verkstad i malmö. Frågade om de var säkra, HELT SÄKRA sa dom:), bara positivt i så fall.
Jag var nyss och provkörde en cdti 1,9, mkt trevlig att köra och snygg inne. En retfull sak var blinkersreglaget som hela tiden slog ifrån efter 3-4 blink. Ägaren sa att det var en inställning man kunde göra men att han inte visste hur, det lät inte särskillt trovärdigt, jag kan ha fel (har hänt förut enligt min fru;)). Det var hur som helst irriterande. Bränsleförbrukning var ca 5,0 på landsväg och 7,0 blandad enligt ägaren. Lät lite men det har sagts att den är förhållandevis snål.
En annan sak som jag lagt märke till med dessa Oplar, det finns väldigt mkt repor, stenskott och andra små skavanker och man undrar ju om det är rena tillfälligheter eller vad. Vi har ju själv en annan storcombi i familjen och den är jäklar i så fint skick så jag vet inte vad, trots ungar och mig själv. Å andra sidan tycker jag att det är roligt att hålla saker i skick.