Äntligen efter diverse flytter, borttappade bilder osv osv så kommer äntligen en uppdatering haha
Har hållit på en hel del med den ljusa supran, dock efter byggets gång så inser man att man måste bygga om vissa grejer... Sånt som händer antar jag när man inte har alla grejer hemma för att kunna bygga rätt från början samt att bygga eget... Har tagit överdrivet mycket mer tid än vad jag räknade med samt att jag är LÅNGT ifrån klar. Men försöker hålla på med den dagligen. Samt måste tacka vänner som hjälper till i garaget! Vill även tacka Martin på BadassParts för bra leveranser och sjuukt bra Service!
Yes! Då börjar en långsam demontering av denna. Första DP´n borttagen. Packningen mellan Turbon & DP..... den andra packningen såg likadan ut. Vevhusventilationen hade dom dragit en slang rätt ner som slutade helt plötsligt framför motorn....
Börjar med det! Ska försöka lägga upp mer bilder senare idag, nu ska jag iväg och laga hunden hos doktorn...
Martin på Badass Parts levererar! Ett paket med godis En näve slang Provmonterar lite tryckrör osv som lackats svarta Värmesköld? Svart på Svart med kolfiber Bjuder på en bild på bilen också Kopplingsbyte Motor & Låda ihop igen! När motorn ändå är ur så skulle vi passa på att byta kamremmen.... Men så blev inte fallet...
Känns som att en ny svängdämpare skulle vara en bra grej...
suttit ett tag och läst igenom tråden nu, grymt arbete med motorrummet!
prem lagd och keep up the good work!
Kul att höra! På den polerade motorn är inget sig likt längre haha!
Annars får jag ju be om ursäkt för dåligt med uppdates osv.... Har varit en hel del som alltid här. Men den mörka Supran fick en ny OEM Svängdämpare och hinkades ner i bilen. Den är startad och visar sig att möjligen att triggerhjulet inte är som det bör... Ska kolla upp detta nu i dagarna så man kanske kan få ut något utav Suprorna. Ang den andra så byggs det/handlas delar, motorn är ut osv Kanske inte går överdrivet fort... men står inte helt stilla iaf
suttit ett tag och läst igenom tråden nu, grymt arbete med motorrummet!
prem lagd och keep up the good work!
Kul att höra! På den polerade motorn är inget sig likt längre haha!
Annars får jag ju be om ursäkt för dåligt med uppdates osv.... Har varit en hel del som alltid här. Men den mörka Supran fick en ny OEM Svängdämpare och hinkades ner i bilen. Den är startad och visar sig att möjligen att triggerhjulet inte är som det bör... Ska kolla upp detta nu i dagarna så man kanske kan få ut något utav Suprorna. Ang den andra så byggs det/handlas delar, motorn är ut osv Kanske inte går överdrivet fort... men står inte helt stilla iaf
ja alltid grejer som kommer ivägen för projekt tyvärr:/ ohfan alltid är det ngt! haha:) man ska inte hetsa för att bli klar endå:)
Efter många motgångar och mobiler som dött så man förlorat massa foton så kan jag iaf meddela att en supra är ute efter vägarna! Bilder som förlorats har vissa hittat tillbaka, en till Supra står i garaget och denna vinter leker vi på 3 Supror. Även jag förväntar mig uppdateringar här nu! Det breddade aset som jag tappat suget på både en och 18 gånger byggs det på fortfarande men allt börjar se ljust ut iaf Äntligen