Måste säga att du gör de riktigt riktigt bra. Mycke ideer jag normalt inte gillar har du fått ihop till ett mycket snyggt bygge.! Har delen jag skickade kommit fram?
Hade skrivit en låååååång update men givetvis krachade datorn och allt försvann. Dock första gången iår.
Drar igenom allt lite snabbt:
Bilen såg ut såhär i början av denna vecka:
Vi drar en lång historia väldigt kort då jag ska åka till jobbet om 15min.
Först började det med en resa till karlstad i söndags och på väg hem lossnade bromsoket och gjorde märken i fälgen invändigt.
Fälgen hade körts i 40mil och kostar 6000kr. Räcker troligtvis med en omlackering men får se hur resultatet blir. Detta var min far som glömde skruva åt bromsoksfästet
Sedan har nästan ALL foliering släppt in och utvändigt och måste göras om. Tog bort folieringen utvändigt idag och visade sig att när man skurit folien så har man skurit för hårt så skurit rakt in i lacken!! Så nästan ena hela sidan är ett rakt streck som inte går att polera bort.
SÅ iden som vi hade att sätta tillbaka originalfronten och köra med det iår sket sig då med.
Så nu måste vi antingen helfoliera bilen eller lacka om hela bilen. Vi mäste även fixa fälg, bromsok och ny ytfinish på dörrsidor och mycket mera.
Så vet inte hur vi ska göra nu för detta kommer kosta oss säkert minst 20tkr och dom pengarna har vi inte nu
Åhh fan va segt. De går knte bara lägga ny klarlack på repan på sidan? Hur kommer de sid att foileringen har släppt då? Utvändigt kan jag ju kanske förstå men invändigt.? Hoppas du kanske får sålt rx7an så du får lös lite pengar?
Åhh fan va segt. De går knte bara lägga ny klarlack på repan på sidan? Hur kommer de sid att foileringen har släppt då? Utvändigt kan jag ju kanske förstå men invändigt.? Hoppas du kanske får sålt rx7an så du får lös lite pengar?
Repan är alltså hela sidan från framskärm till bakrutan
Utvändigt pga fel sätt at montera och inte rengjort tillräckligt är mina gissningar.
Invändigt pga formerna på dörrsidorna., dom är tyvärr inte det lättaste Tror det går dock om man skaffar mera erfarenhet. Sandra börjar bli sjukt duktig på foliering.
Har haft 6st som varit intresserade men nu är det dött tyvärr. Ska leta fram lite mera prylar som följer med och lägga upp.
Tråkigt. Ändå flax att det inte blev mer skador om ett bromsok lossnar. Surt med repan... det var ju lite det min fråga handlade om tidigare. Skall man använda en annan teknik eller helt enkelt skära "lösare"?
Tråkigt. Ändå flax att det inte blev mer skador om ett bromsok lossnar. Surt med repan... det var ju lite det min fråga handlade om tidigare. Skall man använda en annan teknik eller helt enkelt skära "lösare"?
Ja det kunde gå betydligt värre!!!
Ja skära lösare är det som gäller. ERFARENHET helt enkelt hehe