3419
Sök

ABS Lampa Passat VR6 95 Lyser

7 275 Inlägg
26 november 2011
over-kill skrev:
Nu är givarna bytta och till en början så lyste fortfarande abs lampan, kopplade upp mig igen och skulle radera felkoderna men det dök bara upp error i displayen sad
Körde en runda, stängde av och på bilen och den slocknade!! Bara för att tändas nästa gång jag körde iväg!
Va f-n e det med bilen?? Glapp eller styrboxen som fått spelet?? Knappast kul att ombes, eländet och hoppas att den e släckt då......

När absstyrenheten ger upp så kan den fungera lite sporadiskt till och från samt att man har problem att koppla upp sig med datorn mot den.

37 Inlägg
2 december 2011
Trådstartare
Kransarna är helt ok runt om. Testade och allt funkade perfekt så nu blir det lugnt ett tag:) På väg hem så körde jag över ett farthinder och bromsade till lite försiktigt. Då fick pumpen spelet och abs systemet drog ett nummer på alla hjul som varade i 15 sekunder!
Vill bara tillägga att larmet gick på bilj.....eln när jag varit och köpt en dosa snus för att lugna nerverna, bredvid stod naturligtvis en man i 80+ åldern med hörapparat på väg in i sin bil.... Plågad med händerna febrilt trevande efter att få ut apparaten ur örat frågade han skrikande hur fan jag kunde ha en sån bil???
Jag vet inte sa jag!
Tack för alla tips men nästa inlägg jag gör kommer förhoppningsvis att gälla en annan bil!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
3 december 2011
som jag sa från början, ditt styrdon är slut, renovera och problemet är borta...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

37 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
Ja, Men det blir en beg styrbox så sålänge. Pumpen funkar ju iallafall.

187 Inlägg
4 december 2011
over-kill skrev:
Ja, Men det blir en beg styrbox så sålänge. Pumpen funkar ju iallafall.

En beg box kan ju vara precis lika piss....kostar väl 15-1800:- att få din fixad och då vet du att det inte är det som är felet iaf...

Jag hade en VR6:a -93:a som jag fullständigt körde skiten ur,var som ny efter 20000 mil smile har dessutom för mig att -95 har fått uppdaterade glidskenor till kamkedjorna.

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

37 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
Kanske det. Men har aldrig varit utför att styrboxarna går som på vw. Vr5an jag hade var betydligt nyare med pump och styrdon integrerat. Här är det separata. beg kostar runt 500. ny runt 2000. Tror inte bilen kräver mer av sin nya ägare. Som pärlor för svin smile Aldrig mer vw!

187 Inlägg
4 december 2011
over-kill skrev:
Kanske det. Men har aldrig varit utför att styrboxarna går som på vw. Vr5an jag hade var betydligt nyare med pump och styrdon integrerat. Här är det separata. beg kostar runt 500. ny runt 2000. Tror inte bilen kräver mer av sin nya ägare. Som pärlor för svin smile Aldrig mer vw!

Till min Passat kostar den tydligen 12 000:- big_smile skit om den pajjar....

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Sök