3314
Sök

Problem med el-taklucka Audi a4, vill inte stängas helt

7 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Hallå!,

har nyligen införskaffat en Audi a4 -96:a med el-taklucka som inte vill riktigt som jag vill.

Den öppnar luckan som den ska men drar inte tillbaka den, låter om motorn men värkar precis som om något fäste har släppt eller liknande till vajern då den inte drar tillbaka luckan alls. Man kan hjälpa till att skjuta igen luckan men den vill inte "hoppa upp" och stängas helt, har provat att med insexnyckel veva igen den manuellt men vågar inte ta i för mycket då den i slutet inte vill alls. Har försökt att trycka samtidigt som jag vevat manuellt utan att lyckas få igen luckan helt, den går igen hela vägen i framkant men går inte att få upp den sista biten så den ligger jäms med taket.

Hur ska jag gå till väga nu ?, vad kan vara fel ?, är ju glaslucka så man vågar inte trycka för hårt i bakkant, är ju svårt att komma åt allt om man inte lossar på innertaket ?, i nuläget så kommer ju bilen vattenfyllas om det börjar regna så snabb hjälp skulle verkligen uppskattas!! (förutom då att tattar tejpa runt)

Tack på förhand!,

Mvh // Salle88

Sök