Har kollat runt som en dåre och blir inte klok på allt.. funderar på att köpa en v70 2,5t -05 som gått 15000 mil! MEN nu till min fråga när är det kamremsbyte å denna? är det 16k eller 18k! har ingen lust och göra bytet direkt när jag köpt den i princip!
köp den ändå :p Sjukt trevlig bil!! Byta remmen kommer du antagligen få göra inom kort iaf då många av dessa har gått en bit nu, iaf dom som är från 05...
16000 mil på dom med om jag inte minns fel. Står i instruktionsbökerna annars.
MVH
Min D5:a 07 är det 18 000 mil.
Stod det i intruktionsboken?
MVH
Nja det står ingenting om det där, men hörde med Volvo. Från 06 ska det vara 18 000 mil, samtidigt som serviceintervallerna höjdes till 3000 mil sa dom.
Nja det står ingenting om det där, men hörde med Volvo. Från 06 ska det vara 18 000 mil, samtidigt som serviceintervallerna höjdes till 3000 mil sa dom.
Hmm.. det kan hända att dom höjde dieslarna får ta och kolla i serviceprotokolen i morgon blir osäker på dieseln, men för bensinarna gäller 16 000mil/10 år.
Jo men vem litar på rem som suttit på i 10år jag brukar säga 10-12ooo mil eller fem år.. har sätt många bilar med ras fast de hade både år och mil kvar.. det beror ju på hur man kör med