2667
Sök

Golf 2a svårstartad vid kallt väder !??

2 072 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
tja behöver lite hjälp/tipps..

detta gäller en "VOLKSWAGEN GOLF CL 1,8I 90a 90hk Motorkod: RP"

är som så att bilen blir svårstartad..när den blir kall..
ex står bilen i varmgarage så startar den utan problem.. körs den en stund och parkeras ute då e den svårstartad.. efter ca nån timme.. tar ca 20-40sek innan den startar och då måste jag hålla gasen för annars dör den.. ca 1-2min o då går den bra... detta händer i dagstemperatur.. cirka +10grader ?
-det är inga ryck under körning-

detta är nytt på bilen.. tändstift, bränslefilter, batteri, tändstiftskablar..

misstänker att det kan vara "tempgivaren" (kallstartsgivare) men e osäker.. i så fall vilken är det? den blåa??
så lite tipps från är skulle underlätta o fixa felet innan det blir allt för kallt wink

dett sitter ingen manuell chocke

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Ingen som har tipps ??

Sandzoo i da house

bil intereserad :)
16 Inlägg
10 november 2011
jag hade ett liknande problem på min mercedes E260 -91a i somras och de va 2 fel på min , 1 felet va vartals regulatorn som fick fnatt när bilen va kall och gjorde att den vart svårstartad i sommras när den kallnade och de andra felet va säkringen till varvtals regulatorn...så kolla upp om de något fel på dom 2 ....jag är ingen motor kunnig människa doc hehe de va mina fel på min bil så ja råder dig kolla upp de kanske någon annan har andra tipps ... mvh kevin

2 072 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
tack ska kolla upp det wink får se vad felet blir.. köpte iaf en kallstartgivare får se vad som händer

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
tack för hjälpen från er.. och svar wink tongue

har hittat felet.. för de som söker samma svar..!
felet var den BLÅA tempgivaren../kallstartsgivare.. bilen funkar prima...nu
Senast redigerat av sandzoo (13 november 2011)

Sandzoo i da house

Sök