Har en duett från 64, b20 har gett upp, så jag tänker lägga i en ny motor. Så jag undrar om det är värt att lägga i typ en b230 eller liknande? Har i så fall tänkt raskställa den. Ska jag ta tråg och oljepump från b20? är det bara att bulta fast m40 lådan? Passar kopplingen? byta/bygga motorfästen? hur blir det med vattenpumpen? får den plats?
Tror inte en m46/m47 låda får plats i kardan tunneln, men det kanske är lättare att fixa än att rakställa motorn. Är det lättare med typ en b21 eller är det samma sak? Vrf änvända 240 kyl? Duger inte den gammla eller?
Har hittat en b23:a som verakar bra. Men vad är lättast? Rak eller sne? Om jag har den sne med lådan som hör till b23:an, passar lådan på kardanen? Om jag rakställer den, måste jag vinkla om förgasaren? Hur blir det med rattstången?
Har hittat en b23:a som verakar bra. Men vad är lättast? Rak eller sne? Om jag har den sne med lådan som hör till b23:an, passar lådan på kardanen? Om jag rakställer den, måste jag vinkla om förgasaren? Hur blir det med rattstången?
m45 har jag för mig passar, M47 gör det inte dvs den 5 växlade,
Rattstången har jag ingen aning om, Du får lyfta i och titta och komma på lösningar därefter.