Sco skrev:
Hej alla kära garagare! Jag skulle vilja ha lite snabb hjälp om det går, ska försöka förklara så bra som möjligt.
Min säkring till basen i bilen gick och skruvade bort basen innan för att kolla om det var slutstegets fel(Skulle kollat säkringen först) Jag såg sedan säkringen var smält och förstörd.
Nästa morgon for jag på jobbet och när jag kom hem med en ny säkring slog mig tanken att jag aldrig skruvat fast basen igen.....
dem 2 Lågnivå kablarna har gått av.. Jag har lött dessa en gång, men bara för att byta ut själva slutet, det man sätter in i förstärkarn. Då kunde jag enkelt kolla hur jag skulle löda eftersom jag hade en mall från den gamla. Nu fick jag ett större prolem eftersom jag har 4 sladdar och det ska vara 2 sladdar i varje (Slutet på sladden som ska in i förstärkarn) Och jag vet inte vilken som ska vara till honan / Hanen, orkar inte heller chansa och få lov att göra om 10000ggr. Någon som förstår och kan försöka hjälpa mig hur jag kan lista ut vilka jag ska löda ihop?
: ) Tack på förhand!
Kan du inte se det på delarna som gått av?
Jag antar att du inte menar hur du löder RCA plugen? Om det är det, så är den inre ledaren i sladden ALLTID i mitten utav RCA pluggen och skärmen i kabeln (dvs trådarna längst ut i sladden) går alltid till höljet, dvs den "längre" bit som sticker ut i RCA pluggen.
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!