4686
Sök

Bra första bil med lite styling?

84 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Är lite insöad på audi a3 atm wink

2 201 Inlägg
18 november 2011
Ok, tänkte mest på att honda finns det nog mest styling till (vågar jag nog påstå)

Men ut o prova en audi, det är det bästa sättet att få reda på att den bilen är bäst för dig. Inte så lätt när alla här inne säger olika. ingen här inne kan säga vad du ska ha för bil.
prova o klämma är det bäst. ut o prova prova prova
Senast redigerat av peter_1976 (18 november 2011)

79 Inlägg
18 november 2011
Du kan få köpa min Civic annars 1,5 v-tec 98.
Pm mig om du vill ha mer info.

323 Inlägg
19 november 2011
Bullet--- skrev:
Froborg skrev:
Bullet--- skrev:

Det är ingen 1,6 vtec så bli inte lurad, det är en 1,5 vtec-e dvs ekonomimodell ala 114 hk. Plus att coupeversionerna är tyngre än hatchback så den är nog ganska trött.

Fel av mig, det är nog ingen vtec överhuvudtaget då motorn på bilden har DPFI och inte riktigt insprut. Så då ligger den nog på 90 hk. tongue

De är en 1,6 för coupen finns bara i 1,6 men dom fanns både med o utan V-tec, motorena heter D16y7 o D16y8.

Motorn i denna är en D16y7 med andra ord en 1,6 utan v-tec men är mfi med centerat stående spjällhus på 105hk
Så de är ett riktigt sprut på denna men ingen raket utan den är snål istället.

Men åter till tråden.

Ja skulle rekommendera en Civic eller en CRX som en vettig första bil. för dom är billiga att äga i försäkring o bränsle, sen finns de massor av styling o väghållnings prylar i vettiga priser.

Klart, insprut är det, men vad jag menade med "riktigt" insprut är en spridare per cylinder(ex: pgmfi), jag syftade på att den kanske hade DualPointFuelInjection.

De är en spridare till varje cylinder på den motorn alltså hondas pgmfi. men de ser ut som den är en "elektronisk förgasare" men de är bara ett stående spjällhus.

2 046 Inlägg
19 november 2011
Kollat runt lite och hittat en bil med 350 hästar men de är en kombi vilket du ej vill ha? ( rätta om jag har fel )
Kosta 25 laxx, dock volvo men går som ett skållat troll. Ska jag lägga ut bilen här??

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 046 Inlägg
19 november 2011

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
19 november 2011
kannebanne skrev:
http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_850_855_T5_Nybyggd_motor_37228638.htm?ca=23_11&w=3 här e de sjuka monstret wink

Det är ju inte så klokt om man inte kan skruva själv.

2 046 Inlägg
19 november 2011
Stoner_fuzz skrev:
kannebanne skrev:
http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_850_855_T5_Nybyggd_motor_37228638.htm?ca=23_11&w=3 här e de sjuka monstret wink

Det är ju inte så klokt om man inte kan skruva själv.

Trr de håller. Men gillar inte volvo. Tyskt ska de va. Men helt okej annars smile

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
19 november 2011
Har en Mazda 323F -00 tillsalu. Endast 9000mil och i jättefint skick. Pålitlig och bensinsnål. Billig försäkring och skatt. Precis i din budget, 28000:-. PMa för mer info

MVH Rikard

84 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Någon lite snabb hjälp snälla..
http://www.blocket.se/goteborg/Audi_A3_ … 15&w=2
Vad tycker ni om den? 9 ägare... Ska man passa sig för något?

2 046 Inlägg
19 november 2011
Tror den e rätt kasd i motorn. Den har gått rätt långt för att va en 1.8.. Men ta och provkör den, om där e drag i maskinen så tror jag att de kan va en bra affär smile

84 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Vad ska jag typiskt titta på kanne? smile

1 653 Inlägg
19 november 2011
kannebanne skrev:
Tror den e rätt kasd i motorn. Den har gått rätt långt för att va en 1.8.. Men ta och provkör den, om där e drag i maskinen så tror jag att de kan va en bra affär smile

Långt?
17500 mil är väl inget för en audi, den där maskin går nog med lätthet 15000 mil till utan större bekymmer, såvida den inte är väldigt misskött såklart men det går ju inte att avgöra från enbart en annons.
9 ägare är väl i högsta laget kanske, men heller ingen garanti för att den skulle va dålig...

Klart värd att titta på iaf i mina ögon.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
19 november 2011
hade en 1.6a med 26k mil på nacken om jag inte minns fel. hade inga beskymmer med min iaf.

2 046 Inlägg
19 november 2011
Jag har mycket dåliga minnen med en sån motor... Drog ner till tyskland med en polaroch hans audi a3 1.8 som hade gått en 15000 mil. Rätt som de så börjar bilen koka och ryka som satan.. Han fick tillbakabilen efter 2 månaader eftersom hela motorn hade rasat. Men de e ju från bil till bil? wink kolla efter rost och känn om de fortf e lite power i motorn. smile
Senast redigerat av kannebanne (19 november 2011)

84 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Ja, vart ju å kolla på den, den verka bra! Men han hade ingen service bok, det störde mig lite.. Ska försöka få med farsan imon, om farsan säger att den e bra då tar jag den..! big_smile

84 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Växlingen kändes lite konstig, typ lite trög i lådan eller något.. Jag vet inte, första gången jag kör en audi, dom kanske är lite sega ?.. Hur känner man annars att den är "kass"?.. Vad tror ni om bensinförbrukningen på bilen ?

2 046 Inlägg
19 november 2011
Stajl skrev:
Växlingen kändes lite konstig, typ lite trög i lådan eller något.. Jag vet inte, första gången jag kör en audi, dom kanske är lite sega ?.. Hur känner man annars att den är "kass"?.. Vad tror ni om bensinförbrukningen på bilen ?

Växellådan e absolut inte trög på en audi. D får du mitt ord på. Servicebok borde du ha annars är de stor risk att den e skruvad. Men växellådan e inte tröga på audis. Då kan den ju vara rätt hårt körd, hur accelerade den??

84 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Helt okej, va så dåliga vägar så jag vågade inte dra på så mycket.. men det lilla jag kände, kändes jävligt gött smile.. Den lät rätt gött i motorn också smile.. Skruvad? Fan det är mycket pengar om det är något som är fuffens eller kommer rasa eller så..

2 046 Inlägg
19 november 2011
Stajl skrev:
Helt okej, va så dåliga vägar så jag vågade inte dra på så mycket.. men det lilla jag kände, kändes jävligt gött smile.. Den lät rätt gött i motorn också smile.. Skruvad? Fan det är mycket pengar om det är något som är fuffens eller kommer rasa eller så..

Svårt att säga.. Tror dock att där e något galet med bilen..

Sök