R8_Sweden skrev:
Otroligt intressant läsning, tack till alla som tagit sig tid till att svara!
Det har kommit fram massa bra kommentarer, allt från att jämförelsen mellan en R8 V8 och en F430 är orättvis, till att de två bilarna tilltalar två helt olika typer av personer.
Det har även kommit fram kommentarer som jag inte helt håller med om, men jag hade kanske inte förväntat mig att ha helt samma smak som någon som äger en rosa corvette. ;-)
Men det finns säker en väldig massa folk som tycker den är miljoner gånger tuffare och snyggare än både en R8 och en ferrari.
Skälet till att jag ville göra jämförelsen mellan en R8 V8 och F430:n är att jag just nu äger råttan, men blev erbjuden en riktigt fin F430. Efter mycket eftertanke så lutar jag åt att behålla R8:an, även om jag inte har bestämt mig helt ännu. Kanske blir det istället byte till en R8 V10, men jag gillar faktiskt motorljudet bättre i V8:an. Kanske är lösningen att supercharga den?!
Som många har skrivit så kommer valet väl ner till personlig smak. För de allra flesta är Ferrari det ultimata, men när man faktiskt står där och ska "investera" i en bil så blir plötsligt inte valet lika enkelt längre.
Jag har alltid haft en väldig förkärlek till Audis, så även om jag sneglade på Porsche, Lambo, AM och Ferrari så lockade R8:an i slutändan alltid mest. Så kanske är valet inte så svårt för mig egentligen?! :-D