Tjenare! Jo de är så att jag har nyligen renoverat min D24TDic som sitter i en 760. Det problem som ja har är att den inte startar på nyckeln och att den inte går riktigt.. Bytte lager ringar mm... toppen lämnades in på planing samt ventilslipning och så bytte dom ventiltätningarna.. Det går att rulla igång den.. Har fått hjälp med att ställa pumpen och den SKALL stå rätt.. Den glöder också, har provat och bytt pump och då dog den på tomgång efter ett tag.. vad kan vara felet?
Skulle verkligen vara tacksamm för hjälp! //Andreas
Nya glödstift är de, Motorn kan knappast vara slut efter 20mil.... och magnetventilen får ström. den går inte speciellt bra när ja har rullat igång den.. fast den går ju inte direkt dåligt heller.. Men ja vet inte hur ja ska förklara ljudet när den är igång, men den låter som en båt typ toftoftof... Tänkte om de kunde vara nått med spridarna. Och de konstiga var att den var lättstartad innan renovering. (renovera pga blockpackningen gick)..
Har du testat att kolla om glödstiften och magnetventilen får ström samtidigt som du drar runt på starten. packboxen vid axeln på dieselpumpen kan suga luft också. Hur ser röken ut, vit? svart?
Nepp, ska ut i garaget efter ja har fyllt på med mat i magen.. Fick ett mail då en sa att han hade samma problem å då kom de luft me i dieseln mellan bränslefiltret å pumpen, Ska kolla så de inte kommer luft med där på min med.