Jag tycker du ska besöka nån tunerfirma och prata lite med dom där om trimmning av turbomotorer osv. Tala om för dem vad du har för bil, motor, och hur du skall göra för att få mera mos i den.
Börjar du med att öka på med ladd på en standardbil finns det risk för grova motorskador.
Chippa först innan du ökar laddtrycket, laddar original runt 0,6 har jag för mig. Med chip 3" tums system och sportfilter med ersättningsrör istället för den svarta boxen som sitter mellan luftmassemätaren och turbon så ska de ge 260hk har jag läst mig fram till.
På min så gjorde jag ett eget rör mellan LMM och turbon viktigt att alla anslutningar kommer med på de egna röret så fick jag laddtrycket att komma tidigare mellan 3.3500 varv istället för vid efter 4000varv original vart en helt annan bil att åka med då.
Impreza GT fram till 00 tror jag. Har samma motor som legacy turbo men annan turbo och luftkyld intercooler. Turbo downpipe och grenröret passar från impreza om du vill uppdatera ännu mer.
Senast redigerat av PMPerformance (16 november 2011)
oki som det är just nu så ligger min på 1,1 bars ladd och motorns styrsystem klarar av det verkar det som .för den får soppa o tändning så det räcker till 1,1 bar vid maxladd på 3ans växel det är den växeln han laddar ur sig till max men visst man kan ju inte ligga o pressa konstant där utan måste ju var försiktig . men ställer ja upp det till 1,3 så räcker inte soppan så blir chip . nån som vet en bra firma här i örebro
kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Chippa först innan du ökar laddtrycket, laddar original runt 0,6 har jag för mig. Med chip 3" tums system och sportfilter med ersättningsrör istället för den svarta boxen som sitter mellan luftmassemätaren och turbon så ska de ge 260hk har jag läst mig fram till.
På min så gjorde jag ett eget rör mellan LMM och turbon viktigt att alla anslutningar kommer med på de egna röret så fick jag laddtrycket att komma tidigare mellan 3.3500 varv istället för vid efter 4000varv original vart en helt annan bil att åka med då.
Impreza GT fram till 00 tror jag. Har samma motor som legacy turbo men annan turbo och luftkyld intercooler. Turbo downpipe och grenröret passar från impreza om du vill uppdatera ännu mer.
okej ska det vara nått specielt rör hårt matrial eler gummi hur ska det röret se ut som skiljer sig från det vanliga ? orkar du inte skriva rita vet ja
kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Chippa först innan du ökar laddtrycket, laddar original runt 0,6 har jag för mig. Med chip 3" tums system och sportfilter med ersättningsrör istället för den svarta boxen som sitter mellan luftmassemätaren och turbon så ska de ge 260hk har jag läst mig fram till.
På min så gjorde jag ett eget rör mellan LMM och turbon viktigt att alla anslutningar kommer med på de egna röret så fick jag laddtrycket att komma tidigare mellan 3.3500 varv istället för vid efter 4000varv original vart en helt annan bil att åka med då.
Impreza GT fram till 00 tror jag. Har samma motor som legacy turbo men annan turbo och luftkyld intercooler. Turbo downpipe och grenröret passar från impreza om du vill uppdatera ännu mer.
okej ska det vara nått specielt rör hårt matrial eler gummi hur ska det röret se ut som skiljer sig från det vanliga ? orkar du inte skriva rita vet ja
Gjorde mitt i 3 tums rostfritt hade en bit över. Funkar med vanligt stål rör med bara att man kan göra dom två anslutningarna som sitter där nu en grövre och en tunnare har jag för mig de var. Finns färdiga och beställa nånstans
Jaha ja du får nog kolla med nån subaru handlare i närheten. Finns inte så mycket på nätet om just legacy turbon men om impreza finns de hur mycke som helst, annars är de utländska forum som har skrivit mer om legacyn
Chippa först innan du ökar laddtrycket, laddar original runt 0,6 har jag för mig. Med chip 3" tums system och sportfilter med ersättningsrör istället för den svarta boxen som sitter mellan luftmassemätaren och turbon så ska de ge 260hk har jag läst mig fram till.
På min så gjorde jag ett eget rör mellan LMM och turbon viktigt att alla anslutningar kommer med på de egna röret så fick jag laddtrycket att komma tidigare mellan 3.3500 varv istället för vid efter 4000varv original vart en helt annan bil att åka med då.
Impreza GT fram till 00 tror jag. Har samma motor som legacy turbo men annan turbo och luftkyld intercooler. Turbo downpipe och grenröret passar från impreza om du vill uppdatera ännu mer.
okej ska det vara nått specielt rör hårt matrial eler gummi hur ska det röret se ut som skiljer sig från det vanliga ? orkar du inte skriva rita vet ja
Gjorde mitt i 3 tums rostfritt hade en bit över. Funkar med vanligt stål rör med bara att man kan göra dom två anslutningarna som sitter där nu en grövre och en tunnare har jag för mig de var. Finns färdiga och beställa nånstans
vad blev skillnaden för dej då ?
Senast redigerat av gtjim (19 november 2011)
kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
okej ska det vara nått specielt rör hårt matrial eler gummi hur ska det röret se ut som skiljer sig från det vanliga ? orkar du inte skriva rita vet ja
Gjorde mitt i 3 tums rostfritt hade en bit över. Funkar med vanligt stål rör med bara att man kan göra dom två anslutningarna som sitter där nu en grövre och en tunnare har jag för mig de var. Finns färdiga och beställa nånstans
vad blev skillnaden för dej då ?
Turbon kom igång tidigare med drygt 500 varv och så vart den lite starkare i vridet den kändes piggare helt enkelt.
okej då fick vi liknande då ja satte dit ett 2,5" rör men gjorde bara en anslutning på den så fick sätta den smala slangen i gummi bäljen istället men laddet kom lite tidigare men kände inte någon störra killnad på grund vridet men kan ju va ja som kände fel
kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
nån som vet varför det står do not replace på luft burken på legacy rs har det nån betydelse eller det bara för skojs skull ?
Har väl säkert nåt med att göra att när den var ny. Sen är de ju vevhusventilationen som är ansluten i burken. Ja satte du ett sportluftfilter med och plocka bort luftburken nu när du glorde röret? Ja de kan ju varit en känsla bara att den vart piggare så när turbon kom igång tidigare. för de händer ju inte så mycke under huven under 3000 varv typ femman växel i 90 km/h om man klämmer fullt.
men som ja förstår inga problem att sätta öppetfilter på den ?
men många säger ju att du inte kan ha öppen dump på dessa motorer för att dom har lmm o då kommer dom gå mycket fett men frågan är ju kan man ha hybrid ?
kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P