2832
Sök

Motorbyte

1 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Hejsan, Jag har en Volvo V70 GLT års:97. Jag funderar på att byta ut Orginalmotorn till en T5 motor. Vad krävs att göra ett sånt Jobb? och vad för grejer behöver man till det? tack på förhand

104 Inlägg
20 november 2011
det du behöver; 1 en motor komplett me styrboxar och diverse sladdar, 2 en jävla envishet för de kommer jävlas, 3 en regbesiktning om du vill kunna åka me den lagligt. (eller skit i de å byt motor varje besiktning= onödigt son f*n)

och för guds skull märk upp allting noga ta mycket kort och klipp inte av sladdar som går att koppla ur!

verktyg; inte en aning har aldrig mokklat me såpas ny volvo men 13nyckel järnspett domkraft å motorlyft e rättså grundläggande innom volvo mek.

lycka till.

8 252 Inlägg
20 november 2011
konken92 skrev:
Hejsan, Jag har en Volvo V70 GLT års:97. Jag funderar på att byta ut Orginalmotorn till en T5 motor. Vad krävs att göra ett sånt Jobb? och vad för grejer behöver man till det? tack på förhand

Du behöver en komplett motor med alla tillbehör inklusive avgasystem, intercooler, tryckrör och hela kabelhärvan till motorn och styrbox. Och efter att d har plockat bort en hel del i fronten och en del av inredningen för att kunna byta allt så har du till slut lagt en massa tid och pengar på att göra ett motorbyte som är olagligt och som ger stora bekymmer om det upptäcks. Och att registrera in bytet är i princip omöjligt. Det är möjligt, men inte värt det.

Slutsats: sälj bilen och köp en T5 istället.

8 883 Inlägg
20 november 2011
Låser och ber dig återkomma med en informativt och beskrivande rubrik.
3§ Rubriksanvisningar
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök