2514
Sök

Sportluftfilter till bmw 740 -97

29 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
Tjenare, har en bmw 740i v8 som bara rullas på sommaren och har tänkt att byta till ett sportfilter och undrar därför om man ska köpa ett för burken eller köpa ett vanligt öppet filter ? Är det någon skillnad mellan de filtrena ?

MVH// Linus
Senast redigerat av Twiinkie (22 november 2011)

866 Inlägg
22 november 2011
Ta ett insattsfilter från KN Det är ingen större mening med ett öppet filter då LMM tål inte öppna filer i längden.
Vill du få ett vättigt ljud i den ta bort mellan dämparen mitt under bilen i stället.

29 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
tekniknissen1 skrev:
Ta ett insattsfilter från KN Det är ingen större mening med ett öppet filter då LMM tål inte öppna filer i längden.
Vill du få ett vättigt ljud i den ta bort mellan dämparen mitt under bilen i stället.

Är inte ute efter ljud smile men tack så mycket för tipset smile

Smålänning
7 883 Inlägg
22 november 2011
Skulle inte tro ett annat luftfilter gör så mycket på en BMW 740, dom har rätt stora filter original.

Men vill du prova så köp som sagt K&N insatsfilter.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

866 Inlägg
22 november 2011
Stämmer bra det ! Enda BMW,n som har andnöd är 328 o 528 det är inte filtret utan luftburken. och insug.

12 086 Inlägg
22 november 2011
På 540 E34 åtminstone sitter det en jättestrypning i luftburken.

Om du inte är ute efter ljudet vad är det då? Effekt? Jag tvivlar starkt.
Jag hade en stund ett stort öppet filter på min gamla 540, någon effekt kände jag inte av men ett jävla gott ljud smile

Lägg pengarna på något annat är mitt tips.

866 Inlägg
22 november 2011
Se där ! Då fick jag lära mig något nytt i dag smile

29 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
JapMax skrev:
På 540 E34 åtminstone sitter det en jättestrypning i luftburken.

Om du inte är ute efter ljudet vad är det då? Effekt? Jag tvivlar starkt.
Jag hade en stund ett stort öppet filter på min gamla 540, någon effekt kände jag inte av men ett jävla gott ljud smile

Lägg pengarna på något annat är mitt tips.

Men ska ja skita i att köpa ett nytt filter då eller ?

866 Inlägg
22 november 2011
Ett nytt org filter funkar 100% Så Ja  Japmax har nog rätt i de han skriver. Friska stift och olja gör nog mer nytta :-)

12 086 Inlägg
22 november 2011
Om du skulle köpa ett nytt filter i tron att du ska få mer effekt tycker jag du ska skita i det, ja.
Ett sånt där filter kostar ju säkert 600-800kr. Det kan du köpa något annat kul för (nya dörrlister tex), för någon märkbar skillnad i prestanda kommer du inte känna.

Ang strypningen på E34, den är verkligen enorm, stryper insugshålet från 100 till 50mm. Kan inte påstå att jag kände någon vidare skillnad när jag tog bort den, den lät något mer.
Senast redigerat av JapMax (22 november 2011)

29 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
JapMax skrev:
Om du skulle köpa ett nytt filter i tron att du ska få mer effekt tycker jag du ska skita i det, ja.
Ett sånt där filter kostar ju säkert 600-800kr. Det kan du köpa något annat kul för (nya dörrlister tex), för någon märkbar skillnad i prestanda kommer du inte känna.

Ang strypningen på E34, den är verkligen enorm, stryper insugshålet från 100 till 50mm. Kan inte påstå att jag kände någon vidare skillnad när jag tog bort den, den lät något mer.

Okej, men tack så mycket i allafall ! smile

Sök