2561
Sök

Laddningsregulator saab 900 -97

16 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Hej, tänkte byta laddningsregulatorn på min saab 900 -97 (Bosch system) men är osäker på om den är inbyggd så att jag måste byta hela generatorn eller om det går att bara byta laddningsregulatorn. Det som gör mig osäker är att jag inte ser någon laddningsregulator som jag har hört ska sitta utanpå generatorn.

Batterilampan började lysa i bilen, slog då till generatorn så blev det som vanligt igen så då antar jag att det är kolen som börjar ha gjort sitt.

Här kommer en film där ni kan se generatorn:

http://www.youtube.com/watch?v=IaDXNeCO … ture=feedu

Varför jag inte tar bort kåpan som sitter på generatorn och tar en titt själv är för att den sitter så dumt till så ser inte vart jag ska skruva och är väldigt beroende av bilen så kan inte låta den stå om jag inte skulle få tillbaks allting riktigt.

Så är det någon som vet hur allt ser ut på en saab 900 -97 ?

89 Inlägg
23 november 2011
Om du är beroende av bilen skulle jag inte rekommendera att du byter laddningsregulatorn då du inte kan vara säker att de är den som orsakar felet, tror även att det blir mycket svårt att byta regulatorn på plats om du inte är väldigt trixig, om det förstås ens är möjligt.

Köp en testad generator på skroten istället och byt till den, passa även på att byta ut drivremmen eftersom den ändå måste plockas bort.

Glöm inte att lossa minuspolen på batteriet innan du börjar meka med generatorn.

Sök