2272
Sök

Avgassystem bmw 740

29 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Är på jakt efter antingen någon som har lite kunskap eller som kan fixa bilder på ett sportsystem, skulle behöva hjälp med om man brukar ta bort den främre dämparn och sen bara stoppa ett sportsystem i slutet eller hur brukar de göra då man ska göra ett sport/race avgasystem? Modifierar man originalet eller är det bäst att köpa ett annat för att sen kunna köra ena genom besiktningen ?

MVH// Linus

12 086 Inlägg
23 november 2011
Mig veterligen finns det bara slutdämpare att köpa, finns flera tillverkare.
man byter alltså ut de två sista dämparna, det är fullt tillräckligt för att få ett gott ljud.
Kolla youtube, finns mycket där.

29 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
JapMax skrev:
Mig veterligen finns det bara slutdämpare att köpa, finns flera tillverkare.
man byter alltså ut de två sista dämparna, det är fullt tillräckligt för att få ett gott ljud.
Kolla youtube, finns mycket där.

Jo det vet jag men jag tänkte om folk även tar bort de främre dämparn för att få ut mer effekt ? men då går han inte genom besiktningen så tänkte om de brukar va lättare att hitta ett billigt beggagnat och bygga efter det ?

12 086 Inlägg
24 november 2011
Det finns troligen inte särskilt många begagnade system på marknaden, speciellt inte som inte finns att köpa nytt.

Gör dig av med kattarna, jag rensade mina och motorn vart påtagligt piggare över 5000 rpm.
740iA är ingen streetrejser, vill du ha en snabb bil skulle du köpt något annat tongue

29 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
JapMax skrev:
Det finns troligen inte särskilt många begagnade system på marknaden, speciellt inte som inte finns att köpa nytt.

Gör dig av med kattarna, jag rensade mina och motorn vart påtagligt piggare över 5000 rpm.
740iA är ingen streetrejser, vill du ha en snabb bil skulle du köpt något annat tongue

Jo jag har andra kattar i han:) köpte den billigt av far min så man kan inte klaga wink får väl se om det blir nå projekt i framtiden, men det kostar ju så mycket ! smile men tack i allafall!

Sök