3813
Sök

Klagan på bil ingenjörer.

6 638 Inlägg
6 december 2011
#41
Kvalitén på tryckgivaren i hydraulpumpen hos Ford Focus..


Faaaaan vad de pajar, nära på oftare än strumpbyten

De/Dem

1 722 Inlägg
6 december 2011
#42
Growe skrev:
henne_svenne skrev:
Volvo v70 ll . Det går inte att fälla upp vindrute torkarna fram när dom är i sitt viloläge. Du måste igång med tändningen och sen lyckas stänga av tändningen i rätt ögonblick för att kunna fälla upp dom.
Idiotiskt och dumt

finns faktist en funktion så man lägger dom i serviceläge om jag inte missminner mig totalt ;-)

Om man  just har slagit av bilen då kan man "vippa" med spaken ( är det upp eller ner)   så åker dom upp o stannar där,samma med golfen

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 december 2011
#43
henne_svenne skrev:
Volvo v70 ll . Det går inte att fälla upp vindrute torkarna fram när dom är i sitt viloläge. Du måste igång med tändningen och sen lyckas stänga av tändningen i rätt ögonblick för att kunna fälla upp dom.
Idiotiskt och dumt

Kan inte göra det med min Lincoln hur man än gör.
I vilo läge (nedfällda), i viloläge uppfällda, mitt på rutan, huven öppen etc.
Går absolut inte i vilket läge det än är. Måste av med huven om man ska göra det.
Vad är det för mening med det!?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

668 Inlägg
6 december 2011
#44
Kanelbullen skrev:
Growe skrev:
henne_svenne skrev:
Volvo v70 ll . Det går inte att fälla upp vindrute torkarna fram när dom är i sitt viloläge. Du måste igång med tändningen och sen lyckas stänga av tändningen i rätt ögonblick för att kunna fälla upp dom.
Idiotiskt och dumt

finns faktist en funktion så man lägger dom i serviceläge om jag inte missminner mig totalt ;-)

Om man  just har slagit av bilen då kan man "vippa" med spaken ( är det upp eller ner)   så åker dom upp o stannar där,samma med golfen

Ok ska tippsa farsan om detta, tack tack smile


Smålänning
7 887 Inlägg
7 december 2011
#45
Låt inte bästa gnälltråden dö!

VAG igen:

VArför ha en extra löprulle till kamremmen med20mm diameter för att bryta remmen 3 mm mellan pump och kam? (VAG 1,9 TDI.)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 december 2011
#46
Varför dra elen till bakluckan i extremt smala gångjärn så att kablarna nöts av BMW? Och framför allt varför inte åtgärda detta när det var ett känt problem redan på E34 i början utav 90-talet och hängt med på 5-serien fram till föregående generation (E61) som slutade tillverkas 2010?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

866 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
#47
Ja Det kan man undra !! Var gång man sätter dit den så tycker man synd om den :-) Snacka om att den får snurra :-))   Och vad för sätta termostaten på 1,8t bakom servo/generator fästet !!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 december 2011
#48
Varför ser bilar ut som de gör när det gäller att serva dem och meka med dem?

Varför sitter saker inmonterade under/bakom andra saker?

För att det går snabbare att bygga dem.
Tid är pengar.
Ju snabbare och billigare ett fordon kan byggas ju mer tjänar tillverkaren.
Allt handlar om maximerad vinst.
Detta gäller även inköp av matrial och jakt på underlevenratörer.

NEJ jag försvarar dem inte...eller säger att det är bra.
Jag talar bara om hur verkligheten ser ut.

Så jo för fasen......låt denna ONÖDIGA klagotråd dö ut för det spelar INGEN som helst roll hur mkt ni klagar när konstruktörerna måste jaga kostnader år efter år...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Smålänning
7 887 Inlägg
7 december 2011
#49
Lonefox skrev:
Varför ser bilar ut som de gör när det gäller att serva dem och meka med dem?

Varför sitter saker inmonterade under/bakom andra saker?

För att det går snabbare att bygga dem.
Tid är pengar.
Ju snabbare och billigare ett fordon kan byggas ju mer tjänar tillverkaren.
Allt handlar om maximerad vinst.
Detta gäller även inköp av matrial och jakt på underlevenratörer.

NEJ jag försvarar dem inte...eller säger att det är bra.
Jag talar bara om hur verkligheten ser ut.

Så jo för fasen......låt denna ONÖDIGA klagotråd dö ut för det spelar INGEN som helst roll hur mkt ni klagar när konstruktörerna måste jaga kostnader år efter år...

Ja men det är ändå roligt att gnälla på tokigheterna någonstans smile

Varför måste saker som kan vara, och har varit lätta att göra förr, bli så svårt på en ny bil?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

12 086 Inlägg
7 december 2011
#50
Rquired skrev:
Varför dra elen till bakluckan i extremt smala gångjärn så att kablarna nöts av BMW? Och framför allt varför inte åtgärda detta när det var ett känt problem redan på E34 i början utav 90-talet och hängt med på 5-serien fram till föregående generation (E61) som slutade tillverkas 2010?

Dom jävlas smile

1 482 Inlägg
8 december 2011
#51
twin_cam skrev:
Lonefox skrev:
Varför ser bilar ut som de gör när det gäller att serva dem och meka med dem?

Varför sitter saker inmonterade under/bakom andra saker?

För att det går snabbare att bygga dem.
Tid är pengar.
Ju snabbare och billigare ett fordon kan byggas ju mer tjänar tillverkaren.
Allt handlar om maximerad vinst.
Detta gäller även inköp av matrial och jakt på underlevenratörer.

NEJ jag försvarar dem inte...eller säger att det är bra.
Jag talar bara om hur verkligheten ser ut.

Så jo för fasen......låt denna ONÖDIGA klagotråd dö ut för det spelar INGEN som helst roll hur mkt ni klagar när konstruktörerna måste jaga kostnader år efter år...

Ja men det är ändå roligt att gnälla på tokigheterna någonstans smile

Varför måste saker som kan vara, och har varit lätta att göra förr, bli så svårt på en ny bil?

Så verkstäderna kan hämta mer pengar på reparationer och service såklart wink

Minns jag inte helt fel så är det någon merca v8a som har kamdrivningen på BAKSIDAN av motorn.. jävligt intelligent om jag får säga det själv :p
Jag kan mycket väl ha fel men skulle inte förvåna mig det minsta om det stämmer.

BLT Service
Theracords Music Label

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 december 2011
#52
JapMax skrev:
Rquired skrev:
Varför dra elen till bakluckan i extremt smala gångjärn så att kablarna nöts av BMW? Och framför allt varför inte åtgärda detta när det var ett känt problem redan på E34 i början utav 90-talet och hängt med på 5-serien fram till föregående generation (E61) som slutade tillverkas 2010?

Dom jävlas smile

Det lutar åt det hållet helt klart. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 december 2011
#53
Noxxer skrev:
twin_cam skrev:
Lonefox skrev:
Varför ser bilar ut som de gör när det gäller att serva dem och meka med dem?

Varför sitter saker inmonterade under/bakom andra saker?

För att det går snabbare att bygga dem.
Tid är pengar.
Ju snabbare och billigare ett fordon kan byggas ju mer tjänar tillverkaren.
Allt handlar om maximerad vinst.
Detta gäller även inköp av matrial och jakt på underlevenratörer.

NEJ jag försvarar dem inte...eller säger att det är bra.
Jag talar bara om hur verkligheten ser ut.

Så jo för fasen......låt denna ONÖDIGA klagotråd dö ut för det spelar INGEN som helst roll hur mkt ni klagar när konstruktörerna måste jaga kostnader år efter år...

Ja men det är ändå roligt att gnälla på tokigheterna någonstans smile

Varför måste saker som kan vara, och har varit lätta att göra förr, bli så svårt på en ny bil?

Så verkstäderna kan hämta mer pengar på reparationer och service såklart wink

Minns jag inte helt fel så är det någon merca v8a som har kamdrivningen på BAKSIDAN av motorn.. jävligt intelligent om jag får säga det själv :p
Jag kan mycket väl ha fel men skulle inte förvåna mig det minsta om det stämmer.

Faktum är att konstruktörer tänker väldigt lite på eftermarknaden trots att det ÄR där de stora pengarna hämtas in....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

6 638 Inlägg
8 december 2011
#54
Utrymmet på lampbyten, KIA
Utrymme för att nå P-ljuslampan Saab 9-3 + 9-5?

De/Dem

187 Inlägg
8 december 2011
#55
tekniknissen1 skrev:
Ja Det kan man undra !! Var gång man sätter dit den så tycker man synd om den :-) Snacka om att den får snurra :-))   Och vad för sätta termostaten på 1,8t bakom servo/generator fästet !!

..och under insuget!!...avsatte typ 20min för det termostat bytet...var typ den tiden det tog att HITTA den! big_smile

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

1 801 Inlägg
8 december 2011
#56
På äldre saabar med vajerkoppling så är själva öglan som hakar fast i kopplingspedalen i PLAST!! Hur tänkte man där!?


537 Inlägg
8 december 2011
#57
BlauMes skrev:
På äldre saabar med vajerkoppling så är själva öglan som hakar fast i kopplingspedalen i PLAST!! Hur tänkte man där!?

troligtvis så tänkte man aldrig tongue


866 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
#58
Troligen så var det billigare med plast den veckan som dom ritade kopplingen;-)

564 Inlägg
8 december 2011
#59
Jag tror bönräknarna är större problem än de som konstruerar lösningarna...

679 Inlägg
8 december 2011
#60
sverkera skrev:
Jag tror bönräknarna är större problem än de som konstruerar lösningarna...

+1



Sök