Håller på och knåpar ihop en 240 med b21et. Har kommit över en återcirkulerande dumpventil av okänt märke. Min kära polare, som har den hos sig för tillfället identifierade den som en populär 850 dump, ska vara god för 500hk.
Men nu till frågan, jag hade egentligen tänkt montera öppen dump för att få en liten soppadusch ( kylning ) när man ger på och dumpar ( om det nu inte är en skitdålig idé, men jag tänker testa ). Går det då att använda en återcirkulerande som öppen dump då? Eller är de uppbyggda på helt olika vis?
Jag vet självklart principskillnaden öppen dump vs återcirkulerande, men inte själva konstruktionsskillnaden i dumpen.
Senast redigerat av Bensinskallen (9 december 2011)
jag kör återcirkulerande saab 9000 org. dump som öppen på 945an, funkar hur bra som hellst, men den "pyschar" ju inte som en öppen gör, den pustar mest, om du förstår hur jag menar
jag kör återcirkulerande saab 9000 org. dump som öppen på 945an, funkar hur bra som hellst, men den "pyschar" ju inte som en öppen gör, den pustar mest, om du förstår hur jag menar
Aha, förstår Gör inget om den inte pyschar, huvudsaken är att den gör det den ska. Får göra något fint litet munstycke eller något annars för att få lite roligare ljud kanske
Men dåså, då är det alltså ingen direkt konstruktionsskillnad som gör den olämplig
jag kör återcirkulerande saab 9000 org. dump som öppen på 945an, funkar hur bra som hellst, men den "pyschar" ju inte som en öppen gör, den pustar mest, om du förstår hur jag menar
Aha, förstår Gör inget om den inte pyschar, huvudsaken är att den gör det den ska. Får göra något fint litet munstycke eller något annars för att få lite roligare ljud kanske
Men dåså, då är det alltså ingen direkt konstruktionsskillnad som gör den olämplig
Tack för svar!
kan också montera ditt en tratt på den:P en som äör 45 graders sväng:D då får man lite mer av de piskpysande ljudet:D
Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D