2621
Sök

Trimchipp från Saab 2.3T till 2.0T

317 Inlägg
10 december 2011
Trådstartare
Tjena!

Jag undrar bara ifall någon vet om man kan slänga i ett chipp som suttit i en 2.3T från början till en 2.0T ? Förstår att magnetventilen måste följa med men finns det något mer? Måste man omprogrammera boxen eller är det bara att kasta i och köra ? Någon som vet?

Är väldigt tacksam för svar!

Mvh
Micke

Låg och slö....

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 december 2011
Det krävs helt andra bensinmängder till en 2.0T och en 2.3T för att få en bra förbränning.

Det är bara ett exempel på varför det inte går. Så nej, det kommer snarare sabba motorn om den ens går igång...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

317 Inlägg
10 december 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Det krävs helt andra bensinmängder till en 2.0T och en 2.3T för att få en bra förbränning.

Det är bara ett exempel på varför det inte går. Så nej, det kommer snarare sabba motorn om den ens går igång...

Okej, precis vad jag vill ha svar på. Stort tack! smile

Mvh

Låg och slö....

23 Inlägg
12 december 2011
Absolut inte. Prova inte ens kan kosta

42 Inlägg
16 december 2011
Ställ frågan på stcs, så får du nog vettigt med svar. Om inte annat, så går det säkert att ordna på något annat sätt.

100% Djurgårdsjävel

317 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
Scofield skrev:
Ställ frågan på stcs, så får du nog vettigt med svar. Om inte annat, så går det säkert att ordna på något annat sätt.

Får ta och göra det smile Tack!

Låg och slö....

Sök