3425
Sök

Volvo: Nyinstallerad Bosch 044 bränslepump, svagt bränsletryck?

45 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
tjena alla en kort fråga.. har installerat en bosch 044 pump i min bil.. problemet är att jag inte får upp något soppa tryck till motorn.. kan man skruva på pumpen på någotvis å få högre tryck eller bör jag leta efter felet någon annanstans.. är gärna tacksam för svar...

2 924 Inlägg
11 december 2011
Förmodar att du kollat så att pumpen får ström och låter som den ska? (låter ganska högt)

(Tråd flyttad, rubrik korrigerad)

~ Life is short, have FUN! ~

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 december 2011
Får pumpen 12v bör du kolla din btr så den är korrekt inställd & hel..

45 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
japp den får 12V. jag var inne på btr:en. jag får bara fram 0.5 bar till den så bilen går inte riktigt som den ska..pappa pratade att om pumpen fick 12V när tändningen slogs på så går pumpen 2-3 sek sen får han inge ström tills man startar bilen då kunde man ställa trycket på själva pumpen så var de på äldre pumpar sa han iaf, men vad vet jag.. tänkte hur ni har gjort när installerade pumpen?

108 Inlägg
11 december 2011
Trycket ställer du med BTR:en om du nu har en ställbar BTR, en mutter som du lossar på toppen av BTR:en och sen skruvar du på bullten och drar åt muttern igen..

45 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
perfekt var det jag försökte förklara för min far.. man tackar å bockar för svar..

108 Inlägg
11 december 2011
blomman87 skrev:
perfekt var det jag försökte förklara för min far.. man tackar å bockar för svar..

vasågod har själv problem med bränslet men mitt problem är att mina spridare inte öppnar ligger ne tråd uppe om det

45 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
ja man tror att de mesta ska gå åt rätt håll men sen vänder det och går rätt åt helvete.. lycka till

108 Inlägg
11 december 2011
blomman87 skrev:
ja man tror att de mesta ska gå åt rätt håll men sen vänder det och går rätt åt helvete.. lycka till

Instämmer totalt där .. tackar

8 250 Inlägg
11 december 2011
Har du satt slangarna rätt då? Så du inte försöker mata från fel håll?

45 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
jodå de tror jag att ja har gjort.. det är en ny på väg nu iaf...

Sök