2718
Sök

Volvo 854 S - 1995 : Finns ingen kontankt för tändning i felkodsdiagnostiken?

7 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Min volvo vill inte gå riktigt som den ska, den startar oh går när den är kall men när den börjar bli varm så misständer den och skjuter eld och går fruktansvärt dåligt och tillslut så lägger den av helt, och sen så går det inte få start på den så idag när jag skulle kolla om det fanns några felkoder på bilen så hitta jag ingen kontakt till tändningsfel i Modul A. och det är en sådan blinkmodul i motorrummet. varför är det så här ? för det finns väl inget annat sätt att kolla detta annars? och jag har provat med en annan kamaxelgivare, svänghjulsgivare och tändmodul plus bytt bränslefilter för det vart tätt.. någon som kan hjälpa mig ?

8 251 Inlägg
18 december 2011
Kolla i plats A2.

7 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
det är bränsle va ? och där blinka det 1-1-1 !

8 251 Inlägg
18 december 2011
Beroende på modell kollar man både bränsle och tändning i A2.Det är inte alla som har separata stift för det. Och om alal vanliga saker är i bra skick så lär man börja kolal reläet till bräsnlepumpen eller huvudreläet.

7 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
jaha okej tack!
jag ska kolla det där med bränsle relä, med vad går huvudrelät till för något ?

8 251 Inlägg
18 december 2011
Huvudreläet styr i princip allt med bränsle/tändning. Sitetr ovanför kylaren, ett stort grått som det står fuel system main relay på och dem kan orsaka många knepiga beteenden när den börjar ge upp.

7 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
okej! då vet jag lite mer, tack så mycket big_smile

7 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
skulle det kunna vara luft temperatur givaren det är fel på så han tror att det är till ex 30 minus så den matar in fullt med bränsle hela tiden ?

Fri fart för ett fritt folk!
14 162 Inlägg
19 december 2011
på se och turbo och nya glt 96-97 har endast en box för både tänding och bränsle

tempgivaren kan vara värt att pröva

testa och ryck givaren starta bilen och vänta går bilen hela tiden även om den inte går skitbra är det givaren

har komplett motorel och styrbox till en 95:ans 2.5se om det är mega knas någonstans

Kör fort så hinner inget hända...

7 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
då förklarar det saken!!

ah jag får ta och pröva detta!

okej, bra oh veta ! tack för svaren! smile

7 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
jag ryckte kontakten till den givarn som sitter precis efter luftburken, som troligen är luftmassmätaren, eller lufttemperatur givaren, rätta mig om jag har fel. iaf så vart det ingen skillnad hur den gick, den går precis lika dåligt så kan det vara så att det är den givarn då ?

Sök