Hej, i fredags när jag var påväg hem så märkte jag att om jag hade tex 3an i och åkte i ungefär 40 km och sedan gav fullgas så varvade motorn upp kanske 500 rpm innan den plötsligt blöddrade lite svagt i ca 1 sekund och sedan gick som vanligt, när jag tog bilen idag så gick den som vanligt tills jag kom till en korsning, ca 4 km hemifrån, efter korsningen så blöddrade den otroligt mycket och fick liksom ingen ork, jag stannade vid vägkanten och den gick bara sämre och sämre, kunde varva upp den om jag hade lite gas men gasade jag mer så sjönk varven. tillslut så gick den inte ens på tomgång.
När jag nu ett par timmar senare skulle ut och filma hur den låter så blöddrade den på, men jag gav ganska mycket gas och den gick bättre och bättre och tillslut så gick den rent helt plötsligt, jag körde en prov vända och nu beter den sig som den gjorde i fredags, alltså att den blöddrar någon sekund om jag ger fullgas.
Någon som vet vad det kan vara? Läste att katten kan sota igen och att LMM tror att det är för lite luft vilket gör att den pumpar i för mycket bränsle?
Ska också säga att det är något jordfel i bilen, krångel med lampor (hastighetsmätaren hoppar igång efter ett tag, instrumentbelysningen fungerar bara ibland osv) och för ett par veckor sedan så vägrade den starta, men det visade sig vara spridar relät som gått så jag böt det (bytte bara plats på den och den som satt bredvid då jag fick det som förslag)
Felet löst och jag hoppas att det kanske kan hjälpa någon med snarlikt problem Symptomen var att bilen började bluddra vid vissa varvtal och nästa dag när jag skulle köra med bilen så kom jag ca 5 km innan den började gå på 3 cylindrar och hacka otroligt mycket efter en korsning, när jag fick bilen hembogserad så gasade jag upp den och den gick bättre och bättre tills den gick som den ska men blev sämre efter ett tag.
Tillslut så tände inte ens bilen till utan var helt död.
Jag böt en rad olika delar och när jag väl skulle byta bränslefilter så såg jag att det inte kom fram bensin till filtret ens och eftersom huvudpumpen gick så borde den starta....
Felet var att förpumpen lagt av, därav att den bluddra och gick på 3 burkar, men sedan så var bränsle slangan mellan tank och huvudpumpen igentäpt så jag skruva loss slangen och körde med lufttryck genom slangen och sen startade bilen
Mvh Jonas:)