3487
Sök

Bmw 520i E39 -97 Hackar och rycker när den blir varm.

58 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
Har ett problem med min bil som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.
Bilen hackar när man ligger på höga växlar eller inte varvar över 3000rpm vid gaspådrag.
Ingenting på tomgång och det känns nästan som om den inte får något bränsle.
Började för ca 2v sedan och blir värre efter varje dag som går.
Har ingen aning om vad som kan vara fel och hoppas att någon kan ge mig ett svar.

Tack på förhand
Mvh Marcus

58 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
Efter att letat runt på olika forum har jag hittat folk som haft liknande problem med trasig ventilkåpspackning kan detta vara något att testa och byta?

1 365 Inlägg
20 december 2011
Absolut, dina tändstift badar ju i olja om den är trasig. Lyft upp ett stift så ser du direkt om ventilkåpspackningen är sliten.

1 365 Inlägg
20 december 2011
Annars kan det vara soppafiltret som är gammalt också

58 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
Tack för svaren. Ska testa detta såfort jag kan så återkommer jag med om hur det gick smile

58 Inlägg
22 december 2011
Trådstartare
Läckte ingenting från packningen och på kvitton jag hittade byttes bränslefiltret för ca 1år sedan.
Märkte sedan att ingenting händer när jag drar ur kontakten till luftmängdsmätaren och den går lika dåligt. Borde vara detta som är fel då. Får en ny senare idag och ska testa den.

58 Inlägg
22 december 2011
Trådstartare
Testade med en ny luftmängdsmätare och gav inget bättre resultat. Går fortfarande lika dåligt med LMM inkopplad eller urkopplad. Någon annan som har en aning om vad som kan vara fel?

1 365 Inlägg
22 december 2011
Hmm du säger att det känns som att den inte får tillräckligt med bränsle. Jag tror eventuellt att den får för mycket bränsle och då kan det vara lambdasonderna. Om du är säker på att det känns som att den får för lite soppa så är det bara bränslepumpen kvar.
Jag hade dubbelkollat tändningsrelaterade fel om jag var dig också. du bör känna om bilen går på 5 burkar dock.
Men först hade jag faktiskt kopplat in en scanner för att se om den visar någon felkod.

58 Inlägg
22 december 2011
Trådstartare
Bilen går på alla 6cylindrar testade detta genom att koppla ut tändspolarna var för sig. Ska ev. imorgon ta den till en bmw-mek som ska få läsa av den. Får hoppas att han kan fixa detta.
Tack för svaren smile

486 Inlägg
22 december 2011
när jag hade min bmw 320 e36 så hade jag samma bekymmer. inget på tomgång och inget över 3000. Hade ett dåligt tändstift, bytte alla och sen gick den som en klocka:)

Sök