3129
Sök

Vågar man köpa beg K-sport coilovers?

23 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
Har hittat "nya" K-sport coilovers. De är aldrig använda men de är snart 3 år gamla. Vågar man köpa K-sport utan garantier? Har läst både ris och ros om dem nämligen.

Johan

/Johan

19 Inlägg
23 december 2011
Ska väl inte vara några problem? smile

Supraman
2 300 Inlägg
23 december 2011
Inga problem.
Dom flesta coilsen i den klassen har kommit över sina barnsjukdomar.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

23 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
Inga problem.
Dom flesta coilsen i den klassen har kommit över sina barnsjukdomar.

Ja men hade de det redan för 3 år sen då? Är mest det jag är lite fundersam över roll

/Johan

KHRacing
23 december 2011
Ja det hade de.. det sitter numera HKS-packningar i alla dessa.

14 Inlägg
27 december 2011
Någon som vet några bra coilovers till Nissan Skyling -95??

KHRacing
27 december 2011
skajline skrev:
Någon som vet några bra coilovers till Nissan Skyling -95??

www.xyz-sweden.com - Svensk sida

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
27 december 2011
3år gammla så är det förmodligen gammla tätningarna i dom. (eller iaf stor risk) och det har hänt att dom läckt.

Men allt handlar ju om priset.

Sen bara för att ett par av dom med gammla tätningarna har läckt så behöver ju inte alla göra det. Går ju säker byta om inte annat.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

KHRacing
27 december 2011
myran skrev:
3år gammla så är det förmodligen gammla tätningarna i dom. (eller iaf stor risk) och det har hänt att dom läckt.

Sen bara för att ett par av dom med gammla tätningarna har läckt så behöver ju inte alla göra det. Går ju säker byta om inte annat.

2007 på hösten fick jag mina första D2 dämpare o då var sponsorn noga med att påpeka att det satt de nya HKS-tätningarna i dessa smile

myran: god fortsättning på dig

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
27 december 2011
KHRacing skrev:
myran skrev:

2007 på hösten fick jag mina första D2 dämpare o då var sponsorn noga med att påpeka att det satt de nya HKS-tätningarna i dessa smile

myran: god fortsättning på dig

Sen vet man ju inte hur länge saker legat på hyllan heller. När du säger det så har nog tiden gått fortare än jag trodde.

Då kan det lika gärna vara nya tätningar. Gissar att detta är inget man ser med blotta ögat men får du ett bra pris hadde jag köpt dom vilket som. Tätningar går alltid byta.

KHRacing: go forsättning på dig me wink

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Sök