3798
Sök

Sensatec i BMW - klass eller kass?

5 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
Har ditt Sensatec-"skinn" spruckit på instegssidan i din BMW?
Mitt har spruckit av att ägaren innan och sen jag klivit in i bilen och satt ner arslet i sätet. Detta gäller sportstolarna med Sensatec. Ska vara nån form av garvat skinn..det enda med garvat är att man garvat åt den dåliga kvalitén som en premiumbil som BMW sägs ha. Pinsamt!

BMW vill inte kännas vid detta så nu undrar jag om nån känner till nån som kan laga klädslar? Min 1:a är en -09:a som gått 6.500 mil. Sprickorna började enligt tidigare ägare redan efter 3.500-4.000 mil.

1 798 Inlägg
27 december 2011
Nu har jag ingen sån ny bmw men på min e36 av 95 års modell med 26600 mil har de ju blitt ett litet hål på skålningen på förarstolen. ´De kan man väl acceptera med tanke på mil o årtal men absolut inte på en 09 med så lite mil dåligt av bmw o inte ta på sig det.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

5 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
Ja det är under ALL kritik. Googlar man på Sensatec kan man läsa om hur många som helst som har problemet!

Kolla denna 2010:a;
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_120 … 12&w=3
Man kan i bortre delen av förarsätet se att det är en rand. Garanterat begynnande spricka. Kul att köpa bil för 250' för att sen få långa revor i sätet! sad

BMW vill bara inte kännas vid detta - fet-surt!

5 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
Ytterligare en bild där du ser att det är på gång. Det blir först ett veck, sen kommer revan. Materialet är för hårt, oföljsamt..

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_120 … 12&w=3

Kollegan med en 118D har samma problem. Han har en 08:a.

1 938 Inlägg
27 december 2011
Har en 540 från 98 med 23 000 mil där lädret ser nästan nytt ut om man bortser från att de inte e lika uppspänt som nytt, måste va att dom börjat snåla på inköpen för att tjäna mer. Tråkigt för dom gör ju bra bilar annars.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
27 december 2011
Bara att åka ner till BMW o be de ta bilder på det och reklamera (goodwill)
Har flera kunder som kör BMW och fått samma sak på sina stolar bla
1:serie 3:serie 5:serie samt x5 o x6 ja hela deras sortiment tyvärr.

Och alla har fått det ordnat i form att de fått ny klädsel i samma skit kvalité eller så har de bytt stolen.
Och det gäller även de bilar om har vanligt läder

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

5 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
Jag är bara lite orolig då min kompis på Ford (typ samma ägare som av M-Bilar i Eskilstuna), ringde sin fd kollega på M-Bilar för att höra åt mig, som då säger att inga garantier gäller. Förre ägaren som bodde i Vetlanda fick inte heller han hjälp av BMW-åf där nere..svinkass sad

1 938 Inlägg
27 december 2011
Kan inte nybilsgarantireglerna, hur lång är den på bmw årsmodell 09?
Om det är så nött att det anses som skadat, dvs trasigt, och även är ett återkommande problem på deras modeller, landet runt, på alla bilar, så måste det väl ses som ett produktionsfel/kvalitetsbrist.
Har någon med problemet testat att höra av sig till konsumentombudsmannen med något resultat?

5 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
En bra fråga. Denna bil togs ut i november -08 så nybilsgarantin gick ut för en månad sen. Min fråga till M-Bilar, genom min mek-kompis, ställdes i oktober. Då var det bara att bita ihop och gilla läget. Ska kolla detta själv med M-Bilar.

1 938 Inlägg
28 december 2011
passauf skrev:
En bra fråga. Denna bil togs ut i november -08 så nybilsgarantin gick ut för en månad sen. Min fråga till M-Bilar, genom min mek-kompis, ställdes i oktober. Då var det bara att bita ihop och gilla läget. Ska kolla detta själv med M-Bilar.

På tiden då var familj inte hade dator snarare än hade dator, så köpte vi en laptop i familjen.
cd-läsaren gick sönder några veckor efter garantin hade gått ut, via konsumentombudsmannen så gick det genom på garantin ändå, det var en dyyyyyr sak att byta den då, vet inte riktigt hur det resonerades.

Hör av dig/er till konsumentombudsmannen och hör vad dom har att säga om saken, återkom sedan med svar i tråden.

Sök